سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سید حسین مؤمنی

حوزه/ طبق روایت وارده از رسول گرامی اسلام افضل اذکار ذکر استغفار است که ضامن سعادت انسان در دنیا و آخرت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی شب گذشته طی سخنرانی که از صحن‌های حرم مطهر بانوی کرامت پخش شد، گفت: امام جواد علیه‌السلام طی دستورالعملی بسیار مهم برای زندگی پیروان خود خطاب به یکی از اصحاب می‌فرمایند نسبت به دو مسئله باید اهتمام داشته باشید تا در دنیا و آخرت سعادتمند باشید.

وی افزود: قرائت مستمر سوره قدر و ذکر استغفار دائمی در همه حالات، دستورالعمل‌هایی است که امام جواد علیه‌السلام بیان فرموده‌اند تا انسان‌ها بتوانند از برکات دنیا و آخرت بهره‌مند شوند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: آثار ظاهری استغفار در طول زندگی بسیار مهم است که طبق روایت اولین آثار و برکات این ذکر استغفار محو گناهان و آمرزش معاصی است.

وی یادآور شد: صافی قلب و صفای باطن و زدودن زنگار و اجرام قلب و جلا پیدا نمودن قلب دومین اثر ذکر استغفار است.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: وسعت رزق و روزی و برکات مادی و نزول برکات الهی از آسمان سومین اثر استغفار است که انسان‌ها باید به آن اهتمام داشته باشند.

وی افزود: برکت در نسل و ذریه و اولاد صالح و سالم از دیگر آثار استغفار است که برای والدینی که خواهان اولاد هستند بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی تأکید کرد: دفع و رفع بلاها توسط ذکر استغفار نیز طبق روایات از آثار این ذکر است به همین خاطر در این ایام بلای کرونا باید بسیار به این ذکر شریف استغفار توجه داشته باشیم.

وی در پایان گفت: طبق روایت وارده از رسول گرامی اسلام افضل اذکار ذکر استغفار است که ضامن سعادت انسان در دنیا و آخرت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha