جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کانال اعتقادی

حوزه/ روش بیان و کسب معارف عرفان نظری از طریق فضای مجازی نیازمند دقت بیشتر و حضور استاد پاسخگو برای دسترسی اعضا و پیشگیری از انحراف آنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجج اسلام مجید جعفری و حمید کمالی از اساتید مدرسه علمیه امام صادق(ع) اردکان در نشست پژوهشی مدرسه سطح دو خواهران اردکان، درباره مطالب ارائه شده در کانال اعتقادی و مجازی (من کیستم) وآموزش عرفان در فضای مجازی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

حجت الاسلام مجید جعفری اظهار داشت: مباحث و مطالب عرفان نظری در کانال ها و فضای مجازی باید از سوی کارشناسان عالم بیان شود و مطالب ارائه شده در گروه مجازی(من کیستم) از سوی کارشناس نیست.

استاد مدرسه علمیه امام صادق(ع) اردکان با بیان این که فرد در مسیر توحید نظری نیازمند مقدماتی از جمله مطالعه کتاب، فراگیری علم منطق و تشخیص مطالب غلط است، اظهار کرد: کتابهای بدایه الحکمه و نهایه الحکمه از جمله کتاب هایی است که فرد در مسیر توحید نظری باید مطالعه نماید.

در ادامه این نشست حجت الاسلام حمید کمالی بیان کرد: محتوای مطالب گروه هایی که مباحث عرفان نظری را منتشر می کنند یک مسئله است و روش بهره بردن از این محتوا مسئله مهم دیگری است که  در آن باید دقت شود.

وی با اشاره به این که بررسی مباحث این کانال اعتقادی و مجازی (من کیستم) را از ابعاد مختلف باید بررسی کرد، گفت: اول محتوای علمی این گروه که مباحث عرفان نظری است و مخالفان و موافقان خود را دارد باید بررسی شود.

استاد مدرسه علمیه امام صادق(ع) اردکان ادامه داد: روش بیان و کسب معارف عرفان نظری نیازمند دقت بیشتر است.

حجت الاسلام کمالی در تأیید سخنان استاد جعفری اظهار کرد: مطالب ارائه شده در این گونه گروه های عرفانی نباید از هر کتابی گرفته شود و در این زمینه باید از کتب معتبر  مطالبی آماده شود.

استاد مدرسه علمیه امام صادق(ع) اردکان اضافه کرد: اگر مطالب با نظارت اساتید منتشر نشود امکان انحراف فکری وجود دارد و شخص دچار جهل مرکب می شود.

حجت الاسلام کمالی، بُعد دیگر بررسی یک گروه مجازی را وجود حواشی آن دانست و افزود: شخصی که خودش در ابتدای راه است، نمی تواند پاسخ های درست به دیگر افراد بدهد، ضمن اینکه محتوای کانال مباحث عرفان نظری است و پرداختن به مباحث غیر آن توسط کارشناس درست نیست.

این استاد حوزه تصریح کرد: استفاده از صوت اساتید و طرح سئوالات در کانال و جواب های کوتاه به اصطلاح کارشناس که به گفته خودشان استاد نیستند و فقط چند قدم جلوترند برای فراگیری این مباحث مهم و پیچیده صحیح نیست و آفات خودش را دارد.

در ادامه این نشست، ادمین کانال اعتقادی و مجازی (من کیستم)بیان کرد: قدم در این وادی گذاشتن سخت است و افرادی که با سن و جنسیتی مختلف وارد می شوند بعد از چند صباحی متوجه می شوند که نباید ادامه دهند.

در پایان این نشست مصوب شد: استاد جعفری به عنوان استاد راهنما به این کانال کمک کند و مسائل و مشکلات نظری را مرتفع نماید.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha