پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام نبی زاده ، رییس سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام نبی زاده، با بیان اینکه هم‌اکنون بالغ‌بر ۵ هزار طلبه خوزستانی در شهر مقدس قم مشغول به تحصیل یا تدریس می‌باشند، گفت: باید شرایطی فراهم شود تا افرادی که آمادگی دارند، جهت رسیدگی به امور فرهنگی، دینی و مذهبی مردم شهرستان خود، به استان بازگردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، در نشستی که با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان طلاب خوزستان در قم برگزار شد، توجه و رسیدگی به امور مبلغین و روحانیون خوزستانی در ابعاد مختلف علمی،فرهنگی و تبلیغی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی زاده، در خصوص در اختیار گذاشتن محل اسکان برای طلاب خوزستانی در شهر مقدس قم عنوان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی در تأمین مکان با طلابی که برای سفرهای مختلف کاری و زیارتی به شهر مقدس قم مشرف می‌شوند، همکاری خواهد کرد.

وی در خصوص استقرار مبلغین در ایام تبلیغی نیز افزود: بنا شد با رایزنی‌های انجام شده، ادارات تبلیغات اسلامی نیز در سطح استان جهت استقرار طلاب در ایام تبلیغی با ایشان همکاری لازم را داشته باشند. همچنین در تأمین جوایز و ملزومات فرهنگی که یک مبلّغ ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشد، مساعدت لازم از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی انجام خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اهمیت افزایش تأثیرگذاری در امور تبلیغی اذعان داشت: یکی از مسائلی که باید به آن توجه شود، آشنا کردن مبلّغین با زیست‌بوم فرهنگی محل تبلیغ است که انتظار می‌رود با همکاری کارشناسان و رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها قبل از شروع فرایند تبلیغ نسبت به این نکته اقدام شود تا شاهد تبلیغ فرهنگی مؤثرتری در مناطق موردنظر باشیم.

حجت‌الاسلام نبی زاده، در ادامه با بیان این نکته که باید از ظرفیت‌های طلاب خوزستانی ساکن در قم، در شهرستان‌های محل سکونت ایشان در سطح استان نیز استفاده شود، خاطرنشان کرد: جمعیتی بالغ‌بر ۵ هزار طلبه خوزستانی در شهر مقدس قم مشغول به زندگی، تحصیل یا تدریس می‌باشند که آنچه در این میان مهم است این است که باید شرایطی فراهم شود تا افرادی که آمادگی دارند، جهت رسیدگی به امور فرهنگی، دینی و مذهبی مردم شهرستان خود به استان بازگردند و یا حداقل از ظرفیت نخبه‌های علمی و تبلیغی استان خوزستان که در قم مستقر هستند نهایت استفاده و بهره‌وری در سطح استان انجام شود.

همچنین در خصوص طلابی که صاحب اثر تألیفی هستند و یا بتوانند کتاب‌هایشان را به چاپ برسانند، مقرر گردید تا از زیرساخت‌های تبلیغی و رسانه‌ای اداره کل تبلیغات اسلامی جهت معرفی و تبلیغ  آثار ایشان استفاده شود.

لازم به ذکر است، در پایان بنا بر تصمیم مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان معین شد تا با حضور ایشان و طلاب خوزستانی مستقر در شهر مقدس قم، جلساتی با رویکرد مسائل فرهنگی و تبلیغی برگزار شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha