شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: شورای هماهنگی، موذن جامعه ایمانی و انقلابی ایران است و اگر هماهنگی در تبلیغات وجود نداشته باشد نمی‌توان جبهه فرهنگی و انقلابی تشکیل داد.

به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی که به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس این نهاد صورت گرفت، اظهار داشت: شورای هماهنگی، موذن جامعه ایمانی و انقلابی ایران است و اگر هماهنگی در تبلیغات وجود نداشته باشد نمی‌توان جبهه فرهنگی و انقلابی تشکیل داد و به خوبی پیام دین را به جوامع رساند.

وی با اشاره به اینکه زندگی محل آزمون و خطا است، لذا در هر برنامه‌ای ممکن است نقایص و معایبی وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: هر کاری که بخواهد رونق پیدا کند، باید نقاط ضعف و قدرت آن سنجیده شود و این مسئله در برنامه‌های آتی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه ادامه داد:  مبلغان که موذن‌های جامعه هستند باید توجه داشته باشند، یک موذن مردم را به سوی خدا دعوت می‌کند، لذا تبلیغ اگر بخواهد رسالات الله باشد باید از اصولی تعریف شده بهره ببرد تا به بیراهه نرود. اولین اصل این است که هر تبلیغ، ماهیت قابل تعریف داشته و آن ماهیت نیز براساس حق شکل گرفته باشد.

طاهر بخشایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار گفت: بخشی از مأموریت‌های شورا همچون نقش مناسبت‌ها و بزرگداشت‌ها و ایام الله از دیدگاه قرآن و معصومان و امام راحل و رهبر انقلاب برای تعظیم شعائر الهی شرح داده شد و در ادامه نیز به مناسبت‌های انقلابی همچون دهه فجر، ۱۳ آبان، ۹ دی، روز جهانی قدس، ۱۴ و ۱۵ خرداد، ۷ تیر و ۸ شهریور، پیشامدهای جهانی در دفاع از محرومان و مبارزه با استکبار جهانی است

وی با بیان اینکه برگزاری مناسبت‌های انقلاب با راهپیمایی‌های بزرگ و باشکوه در ۴۰ سال اخیر نشان از رسیدن انقلاب اسلامی به بلوغ جهانی و گسترش اندیشه فکری دارد، تصریح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات با پرهیز از جریانی کردن مناسبت‌ها از پتانسیل همه دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی و جریان‌های سیاسی همراه انقلاب در کنار حضور و مشارکت مردم بهره می‌برد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha