شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مجتمع فرهنگی حضرت معصومه

حوزه/ مدیر مجتمع فرهنگی تربیتی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها در پره‌سر گیلان گفت: آیین‌های سوگواری حضرت سیدالشهدا علیه السلام، در دهه نخست ماه محرم، مطابق شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این مرکز فرهنگی، با حضور اهل سنت و شیعیان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مهرعلی گواهی روز گذشته در دیدار رئیس اداره تبلیغات اسلامی رضوانشهر که در محل مجتمع فرهنگی پره‌سر حضور پیدا کرده بود، افزود: همانگونه که مراسم دعای عرفه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور جمعی از مردم تشیع و تسنن این منطقه در محوطه مجتمع فرهنگی تربیتی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها واقع در این شهرستان برگزار شد، آیین‌های عزاداری محرم نیز در دهه نخست این ماه حسینی و با رعایت موازین بهداشتی در این مکان برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه آیین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) به صورت مردمی و خودجوش برگزار می‌شود، باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نظارت بر فعالیت‌ هیات‌های مذهبی نظارت دقیق تری صورت گیرد و مردم اطمینان حاصل کنند که هیچ خطری برای آنان وجود ندارد.
همچنین در این دیدار، حجت‌الاسلام سید محسن کوچکی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی رضوانشهر نیز طی سخنانی پیرامون لزوم توجه جدی از سوی برگزار کنندگان مجالس عزاداری حضرت سید الشهدا علیه السلام در این شهرستان، خواستار رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در این راستا شد.
وی گفت: شیوع موج دوم ویروس کرونا در کشور و افزایش روز افزون تعداد مبتلایان ناشی از این بیماری، باعث شده تا بسیاری از مذهبی‌ها به خصوص هیأتی‌ها، نگران برگزاری جلسات مذهبی در ماه محرم باشند، اما بدون شک با نظارت گسترده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری نسبت به برگزاری هر چه باشکوه‌تر این آیین‌ها تلاش خواهد شد.
شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و حدود نیمی از جمعیت این مناطق را برادران و خواهران اهل سنت شافعی مذهب تشکیل می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha