جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 رسانه‌های بریتانیایی مغرضانه تروریسم را به مسلمانان نسبت می‌دهند

حوزه/ یک گزارش توسط مرکز نظارت رسانه‌ای شورای مسلمانان بریتانیا  نشان داد که ارتباط دادن تروریسم به مسلمانان در رسانه‌های غربی ۹ برابر بیشتر از عاملان «راست افراطی» ، «نئونازی‌ها» و یا طرفداران «برتری نژادسفید» است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thenews، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که بیش از نیمی از اخبار رسانه‌های بریتانیایی هنگامی که سخن از ترور، تروریسم و تروریست‌ها می‌شود، آن را به اسلام و مسلمانان مرتبط می‌سازند.

یک گزارش تحلیلی توسط مرکز نظارت رسانه‌ای شورای مسلمانان بریتانیا  نشان داد که تقریبا ارتباط دادن تروریسم به مسلمانان در رسانه‌های غربی ۹ برابر بیشتر از عاملان «راست افراطی» ، «نئونازی‌ها» و یا طرفداران «برتری نژادسفید» است.

در این گزارش ، که روز دوشنبه منتشر شد ، آمده است که پوشش رسانه ای از تروریسم «به طور مداوم متناقض» بوده است، با این حال در پی حملات تروریستی به مساجد کرایست چرچ توسط یک نژادپرست استرالیایی که ۵۱ نمازگزار مسلمان را به خاک و خون کشید، اوضاع از نظر رسانه‌ای تا حدی بهتر شد.

رضوانا حمید مدیر این مرکز نظارتی گفت: «تمرکز نامتناسب» بر روی مسلمانان و عناوینی چون «الله اکبر» این تصور را ایجاد می‌کنند که دین همیشه محرک این جنایات بوده است و به دیگر عوامل مانند پرونده روانی و جنایات قبلی فرد اشاره نمی‌کنند و از کنار آن می‌گذرند.

وی افزود: درحالی که در برخی رسانه‌ها دیده می‌شود که به نظر می‌رسد مقیاس و اهمیت تهدید راست‌های افراطی را جدی گرفته‌اند و آن را منتشر می‌سازند، بیشتر مطبوعات هنوز مسیری طولانی در پیش دارند.

حمید خاطرنشان کرد: با این حال، در تعامل ما با مدیران تحریریه رسانه‌ها، ویراستاران، خبرنگاران امنیتی و تولید کنندگان ارشد، به طور کلی تمایل به تأمل وجود داشته است و ما امیدواریم که توصیه های ما به بهبود استانداردها برای همه کمک کند.

این گزارش، چگونگی عملکرد رسانه‌های بریتانیایی در قبال مسئله تروریسم را بررسی کرده که این تحلیل بر اساس ۱۶ حمله تروریستی بین سال‌ها ۲۰۱۵-۲۰۲۰ میلادی در آمریکا، انگلیس و اروپا از جمله حمله به مساجد کرایست چرچ نوشته شده است.

این گزارش بیش از  ۲۳۰ هزار مقاله منتشر شده در ۳۱ وب سایت خبری جریان اصلی انگلیس، مجلات و اخبار را مورد تحلیل قرار داد و به ناسازگاری‌هایی در پوشش خبری حملات تروریستی و عدم پرداختن به سوابق جنایی و تاریخچه روانی افراد مرتکب جنایت برخورد کرد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha