دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حمیدرضا شیخ‌الاسلام

حوزه/ مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: کم شدن هزینه‌ها، صرفه‌جویی در وقت و افزایش سرعت ازجمله فرصت‌های آموزش مجازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حمیدرضا شیخ‌الاسلام در میزگرد آموزش مجازی فرصت‌ها و تهدیدها که در دفتر سایت خبری قم فردا برگزار شد اظهار داشت: از همان روزهای نخست شیوع بیماری کرونا در استان قم با توجه به حساسیت‌های زیادی که وجود داشت تمامی مدارس استان تعطیل شد و در یک بازه زمانی ۲۶۵ هزار دانش‌آموز قمی از حضور در کلاس‌های درس منع شدند که تاکنون در کشور سابقه نداشت.

وی به تک شهرستان بودن استان قم اشاره کرد و بیان داشت: قم تنها استان در کشو است که ۹۵ درصد دانش‌آموزان آن در شهر قم هستند این وضعیت یک تهدید جدی بود در بسیاری از استان‌ها در برخی از کلاس‌های درس، پنج دانش‌آموز وجود داشت اما در قم به علت تراکم بالا دانش‌آموزان شیوع کرونا می‌توانست یک تهدید باشد.

شیخ‌الاسلام ادامه داد: از همان روزهای نخست بسیاری از معلمان قمی تدریس را از فضای مجازی و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کردند آغاز کردند تا این‌که درنهایت برنامه شاد راه‌اندازی شد.

وی بابیان این‌که شبکه شاد برای ۱۵ میلیون دانش‌آموز ایجاد شد، تأکید کرد: در شروع کار برخی از اشکالات در این شبکه وجود داشت اما رفته‌رفته این مشکلات برطرف شد و هم‌اکنون قابلیت‌های خوبی به این برنامه اضافه‌شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و کفت: تمامی مدارس قم آمادگی هر سه وضعیت کرونا را برای شروع سال تحصیلی جدید دارند و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

وی به تهدیدات آموزش مجازی برای دانش‌آموزان اشاره کرد و بیان داشت: برخی از والدین و دانش‌آموزان وسایل و تجهیزات موردنیاز برای آموزش در فضای مجازی ازجمله موبایل و تبلت را ندارند و با توجه به وضعیت اقتصادی موجود امکان تهیه آن را نیز نداشتند که این خود یکی از مشکلات است.

شیخ‌الاسلام افزود: طرحی برای این موضوع از سوی دولت در دست ارائه است که کمک‌هایی به این دانش‌آموزان برای تهیه امکانات و تجهیزات صورت بگیرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم اظهار داشت: برای خانواده دانش‌آموزانی که در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کردند شرایط بسیار سخت است چراکه آستانه تحمل خانواده‌ها کم شده است خود دانش‌آموزان نیز می‌خواهند به مدارس بازگردند، مسئله کرونا باعث شد مردم جایگاه آموزش‌وپرورش را بیش از گذشته بشناسند.

وی ابراز داشت: این نوع آموزش برای دانش‌آموزان خستگی‌آور است و دل‌زدگی ایجاد می‌کند ایجاد تنبلی در بین دانش‌آموزان یکی از مشکلات آموزش از طریق فضای مجازی است امروز یک تغییر در سبک زندگی به وجود آمده و عدم تحرک باعث چاقی دانش‌آموزان شده است.

شیخ‌الاسلام به مزیت‌های این نوع آموزش نیز اشاره کرد و تأکید کرد: کم شدن هزینه‌ها، صرفه‌جویی در وقت، افزایش سرعت از جمله فرصت‌های فضای مجازی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha