جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
زهرائیه نجف آباد

حوزه/ بانوان طلبه زینب های این زمان هستند و وظیفه دارند پیام شهدا را به نسل جدید برسانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، فخری سمندری، استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان، در همایش طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران زهرائیه نجف آباد به بیان آثار اخلاص پرداخت و گفت: هر آنچه که صورت می گیرد نابود می شود، مگر اینکه برای رضای خدا و از روی اخلاص باشد؛ قیام امام حسین علیه السلام، جانبازی های یاران ایشان و در ادامه اثرگذار خطبههای حضرت امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها همه ماندگار بودند زیرا برای خدا و از روی اخلاص بود.

وی به پیام رسانی حضرت زینب سلام الله علیها اشاره کرد و افزود: حضرت زینب سلام الله علیها موفق به رساندن پیام کربلا شدند، زیرا اخلاص داشتند و زینب این زمان، طلاب هستند و وظیفه دارند پیام شهدا را به نسل جدید برسانند و به تبیین و روشنگری بپردازند و این زمانی به دست می آید که طلاب به دو سلاح علم و اخلاص دست پیدا کنند.

استاد حوزه خواهران، به لازمه تبیین دین در بین جوانان اشاره کرد و گفت: زمانی می توانیم حرف دین را به دیگران برسانیم که خالص باشیم و وصل به علم اهل بیت باشیم و این همان چیزی است که درحوزه ها به دست می آید.

وی به لازمه همّت عالی برای موفقیت در امر تبلیغ اشاره کرد و ادامه داد: طلاب برای موفقیت در امر تبلیغ و مؤثر بودن در بین جوانان باید همّت خود را بلند کنند و به دروس حوزوی اکتفا نکنند و در کنار درس حوزه به مطالعه آزاد و بررسی کتب بزرگان بپردازند تا بتوانند نقش خود را به زیبایی اجرا کنند و برای تبلیغ در خیمه های صاحب عصر و زمان آماده شوند .

استاد حوزه خواهران یادآور شد: با ورود به حوزه توقعات اطرافیان زیاد خواهد شد و طلاب جدید الورود باید تلاش کنند که از همین لحظه تغییرات بارزی به زندگی خود بدهند و زندگی هایشان متفاوت شود؛ در همسرداری و فرزندداری نمونه شوند و به دیگران نشان دهند که این پیشرفت در اخلاق و سیره به دلیل حضور در حوزه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha