شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رونمایی کتاب

حوزه/ از کتاب «روخوانی قرآن کریم مبین» تالیف حجت الاسلام مهدی یعقوبی و کتاب «نحو کاربردی متوسطه» اثر حجت الاسلام حسین ایرانی، با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در محل مرکز مدیریت رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام مهدی یعقوبی در مراسم رونمایی از دو کتاب درسی حوزه علمیه خراسان با نام های «نحو کاربردی متوسطه» و «روخوانی قرآن کریم مبین» که توسط انتشارات این حوزه به چاپ رسیده است، با اشاره به اثر خود با عنوان «روانخوانی قران کریم مبین» ابراز کرد: این کتاب، موجب آموزش بهتر روخوانی و روانخوانی و تجوید می‌گردد و به طور مثال وقتی از یک اعلال یا سکون می آید، مطالب مرتبط نیز توضیح داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مباحث کاربردی در این کتاب با توجه به اختصار لازم در ۱۵ درس تدوین شده، بیان ساده و قابل فهم را از ویژگی‌های این کتاب دانست که در نتیجه تجوید و روخوانی به‌طور صحیح آموزش داده می شود.

مؤلف کتاب خاطر نشان کرد: ارزیابان از این کتاب استقبال خوبی داشتند که امیدواریم گام مطلوبی در مسیر آموزش تجوید و روخوانی و روانخوانی برداشته شده باشد.
 

کتاب نحو کاربردی متوسطه با نگاه کل به جز

همچنین در این مراسم، حجت الاسلام حسین ایرانی، نویسنده کتاب «نحو کاربردی متوسطه» گفت: از زمانی که بحث تحول در همه شئون حوزه شروع شد، کار جدی تدوین و ارائه این اثر نیز آغاز گردید و به ثمر نشست.

وی با بیان اینکه این کتاب حاصل ۱۰ سال تلاش و یادداشت است، خاطرنشان کرد: در این کتاب بر خلاف سایر متون حوزوی، نوع نوشته نگاه کل به جز است تا طلبه بعد از آن به تحلیل سایر بخش‌های جمله برسد.

نویسنده کتاب «نحو کاربردی متوسطه»، توجه به مباحث اخلاقی متناسب با متن و نیز ارائه احادیث و داستان های مرتبط را از ویژگی‌های کتاب برشمرد و افزود: اسامی شخصیت ها و کتاب های نحوی از دیگر خصوصیت هایی است که در این اثر و در متن قرار گرفته تا محصل با مشاهیر و نمونه های متنی دیگر آن آشنا شود.

وی خاطر نشان کرد: کتاب یادشده در سه مرحله مقدماتی، متوسطه و پیشرفته و عالی در نظر گرفته شده که بخش سوم در دست اقدام است.

گفتنی است، در این جلسه از کتاب «روخوانی قرآن کریم مبین» تالیف حجت الاسلام مهدی یعقوبی و کتاب «نحو کاربردی متوسطه» اثر حجت الاسلام حسین ایرانی، با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در محل مرکز مدیریت رونمایی شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha