پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رئیس مرکز خدمات حوزه

حوزه/ رئیس مرکز خدمات در بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس تأکید کرد: تجربه عظیم و ارزشمند دفاع مقدس سرمایه و ذخیره بزرگی برای مسئولان محترم و ملت عزیز است که با تکیه بر آن می‌توان مشکلات امروز ایران اسلامی را حل نمود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم


یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ هَمَّ قَوْمٌ أَنْ یَبْسُطُوا إِلَیْکُمْ أَیْدِیَهُمْ فَکَفَّ أَیْدِیَهُمْ عَنْکُمْ ۖ

چهل سال پیش، استکبار جهانی برای درهم شکستن انقلاب بی‌بدیل و ضد استعماری ملت عزیز و متعهد ایران اسلامی، جنگی را به این کشور بزرگ تحمیل کرد تا به خیال خام خود، اراده ایرانیان را برای ایجاد جبهه مقاومت اسلامی در منطقه درهم شکند، غافل از آن که این تهاجم نه تنها این هدف شیطانی را محقق نخواهد کرد، بلکه با الطاف خفیه الهی، به تقویت و گسترش جبهه مقاومت خواهد انجامید و میهن عزیز اسلامی را به محور مبارزه و مقابله با شرارت‌های استکباری و صهیونیستی در سراسر جهان تبدیل خواهد کرد.
جنگی که کافران برای خاموشی انقلاب اسلامی تدارک دیدند، به مصداق وعده الهی «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْکَرِهَ الْکَافِرُونَ» و با عنایات خاصه حضرت بقیة الله الاعظم و رهبری امام خمینی(قدس سره) و فداکاری و ایثارگری ملت شریف و سلحشور ایران اسلامی خنثی شد و ابرقدرت‌های شرق و غرب و اقمار وابسته به آن‌ها را ناامید و رزمندگان عاشورایی را به سازندگان اقتدار و فراهم کنندگان بسترهای بالندگی، پیشرفت و نیل به قله‌های ممتاز افتخار تبدیل کرد.
انقلاب اسلامی نشأت گرفته از حوزه علمیه بوده و نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست بنابراین وظیفه این نهاد مقدس برای حفظ و حراست از انقلاب بسیار سنگین‌تر از اقشار دیگر است و در جنگ تحمیلی رشادت و مجاهدت روحانیت در کنار رزمندگان اسلام دست دشمن متجاوز بعثی که به حریم کشور و نظام اسلامی وارد شد را قطع کرد و به وعده خدا در قرآن در مورد پیروزی حقّ علیه باطل، جامه عمل پوشاند.
تجربه عظیم و ارزشمند دفاع مقدس سرمایه و ذخیره بزرگی برای مسئولان محترم و ملت عزیز است که با تکیه بر آن می‌توان مشکلات امروز ایران اسلامی را حل نمود.
پیشکسوتان دفاع مقدس الگویی برای نسل جوان و نوجوان می‌باشند و همین الگو گیری از یادگاران جنگ سبب شده است تا امروز با شیوع ویروسی منحوس و خطرآفرین، همچنان جوانان شورانگیز این مرز و بوم برای حفظ جان مردم، جان خود را در کف دست گرفته و با کمال اخلاص پا در عرصه دفاع از سلامت می‌گذارند.
مدافعان سلامت جلوه‌ای دیگر از مدافعان میهن و نظام اسلامی هستند که با جان‌فشانی برای دفاع از جان و سلامت مردم از این ویروس منحوس، ورطه دیگری از عالَم شهادت را به رخ کشیدند و شهدای مدافع سلامت لقب گرفتند.
سید حسن ربانی
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha