جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فامنین

حوزه/ امام جمعه شهر فامنین خطاب به بانوان طلبه گفت: نیت خود را برای حضور در حوزه خالص نماییم و مدرک گرایی مورد نظر نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام رضا مصباح در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین گفت: ایمان باعث خاص شدن انسان می شود که از مقوله های اعتقاد و عمل است.

وی افزود: طلبه بودن توفیق و سعادتی است که شامل حال برخی افراد می شود، زیرا زمانی که خداوند خیر بنده ای را بخواهد او را در دین فقیه می کند و وارد این وادی می کند، بنابراین باید توجه داشت که نیت خود را برای حضور در حوزه خالص نماییم و مدرک گرایی مورد نظر نباشد.

امام جمعه فامنین با اشاره به اینکه زمانی می توان به معنویات دست یافت که از تعلقات مادی رها شد، تاکید کرد: تلاش برای دنیا منافاتی با کسب فضائل اخلاقی ندارد، اما آنچه مذموم است وابستگی و دلبستگی و تعلق خاطر به مادیات می باشد.

وی بیان کرد: طلاب در مسیر اهل بیت(ع) هستند و با اهل بیت(ع) بودن یعنی از امور مادی و دنیوی دل بریدن و خاص شدن نگرش و بینش به دنیا که خداوند متعال در مقابل این رهایی لذات معنوی را به بنده هدیه می کند.

مصباح اظهار کرد: وظیفه طلاب جهاد در راه خداست؛ مثل علم آموزی، تهذیب نفس، لذا طلاب باید قدردان زمان حضور در حوزه و در کتب اهل بیت(ع) باشند و امید است خداوندمتعال توفیق در انجام وظایف را شامل حال ما قرار دهد و برکت در ایمان و اعتقاد را جاری نماید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha