جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انتخابات

حوزه/ صرف نظر از نمایش بی‌شرمانه نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا که اوج بی‌اخلاقی عرصهٔ سیاسی آمریکا را نمایان کرد، به نظر می‌رسد نظام سیاسی آمریکا درخطر سقوطی بی‌سابقه باشد.

خبرگزاری حوزه | بعد از جدال‌های رسانه‌ای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این بار نوبت به مناظره‌های انتخاباتی رسید تا واقعیت چهره سیاسی آمریکا عیان شود.

در این میان اولین مناظره انتخاباتی آمریکا بین ترامپ و بایدن برگزار شد، دو کاندیدا که هرکدام بالای ۷۰ سال سن دارند هر آنچه توهین بود نثار یکدیگر و صدالبته مردم آمریکا کردند.

 رئیس‌جمهور ایالات‌متحده بی‌پرده از سفیدپوستان نژادپرست (white supremacists) حمایت کرد و زنان را بی‌مقدار شمرد، از آن‌سو بایدن که کاندیدای سالخورده‌تر این میدان است در جواب به ترامپ از او می‌خواهد که “خفه شود”.

صرفه نظر از نمایش بی‌شرمانه‌ای که اوج بی‌اخلاقی عرصهٔ سیاسی آمریکا را نمایان کرد، به نظر می‌رسد نظام سیاسی آمریکا درخطر سقوطی بی‌سابقه باشد.

ترامپ بارها و بارها تهدید به نپذیرفتن نتیجه انتخابات اگر به نفع او نباشد کرد و شیوه اخذ رأی از طریق پست را سراسر پر از تقلب خواند و از طرفدارانش تلویحاً خواست که به خیابان‌ها بریزند و جلوی تقلب‌های احتمالی را بگیرند.

خوب یادمان هست که برای ما نقشه “تابستان داغ” را می‌کشیدند حالا به نظر می‌رسد “پاییز و زمستانی طوفانی” در انتظار آمریکایی باشد که امروز “ایالات‌متحده” آن درخطر فروپاشی قرار دارد، آری هر که باد بکارد طوفان درو می‌کند.

وَاعْلَمُوآ اَنَّ اللَّه شَدیدُ الْعِقابِ

دکتر شاهین صادقی نسب استاد دانشگاه تهران

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha