سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام سید علی موسوی

حوزه/ حجت الاسلام موسوی مساجد را پایگاه های فرهنگی در روستاها دانست وگفت: شبکه‌سازی، توانمندسازی و انتقال تجربیات، بررسی و ارائه راهکارهای پیشرفت و تعالی فرهنگ روستا و عشایرو گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی و شناسایی ظرفیت‌های عمومی مناطق روستایی از جمله محورهایی است که در حوزه کانون های فرهنگی هنری مساجد به آن توجه می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، به نقل از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، حجت الاسلام سید علی موسوی، با گرامیداشت ۱۵ مهر ماه روز روستا وعشایر، ابراز داشت: روستاییان و عشایر به عنوان بخش مولد و تلاشگرجامعه در توسعه و پیشرفت ایران اسلامی نقش برجسته ای داشته اند و گاهی رزق مادی ومعنوی نیز از روستاها به شهرها سرازیر می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ بویژه فرهنگ دینی در سطح روستاها ،بیان کرد: امروز مساجد تنها پایگاه فرهنگی در روستاها هستند و فعالیت‌های فرهنگی هنری در دل مساجد روستا می‌تواند به معرفی فرهنگ بومی کمک‌ کند و اگر جوانان ما فرهنگ خود را به درستی بشناسند به سراغ فرهنگ بیگانه و غربی نمی‌روند و اجتماع کوچک روستا می تواند بستر این شناخت باشد.

وی با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد زمینه ساز اعتلاء و عظمت روستاها هستند تصریح کرد: در کانون های فرهنگی هنری در مساجد روستاها تمام فعالیتهای مورد انتظار از جمله آموزش های قرآنی، برنامه های هنرهای تجسمی تئاتر، سرود، شعر، تولید فیلم و برگزاری مراسم های ولادت وشهادت برگزار می شود.

حجت الاسلام موسوی افزود:کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید در این برهه حساس با انجام فعالیت و برنامه های ارزشی و اثرگذار زمینه جذب و گرایش حداکثری جوانان به مساجد را فراهم و تقویت  کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان،با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم باورهای اعتقادی ملت مسلمان ایران بویژه جوانان را نشانه رفته است اظهار کرد:غفلت و کوتاهی در این زمینه موجب دور شدن جوانان از محیط های دینی و جذب شدن به جذابیت های پوچ و واهی غربی می شود.

وی افزود: ناهنجاری‌ های موجود در جامعه را می ‌توان با ایجاد یک محیط فرهنگی مناسب و هدایت افراد به این فضای مهم ارزشی برطرف  کردو از بروز چالش،مشکلات روحی،روانی و انحرافات اخلاقی در جامعه جلوگیری کرد.

حجت الاسلام موسوی گفت: در استان سمنان تعداد ۹۷ کانون روستایی مشغول فعالیت می باشند که در طول سال برنامه های مختلفی را بویژه در مناسبت های ملی و مذهبی بعنوان یک رکن فرهنگی در روستا به اجرا در می آورند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha