جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / دیدار حجت الاسلام والمسلمین نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با آیت الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی

حوزه/ شیعه باید به اربعین امام حسین(علیه‌السلام) یک توجه ویژه داشته باشد، اگر اربعین بیاید و برود، این فرد نه توجهی داشته باشد و نه عزاداری خاصی کند، نشان از ضعف در شیعه بودن او است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی طی سخنانی در خصوص اربعین حسینی پیرامون علائم مؤمن و زیارت اربعین امام حسین علیه السلام اظهار داشت: اربعین لبیک گفتن به امام حسین علیه السلام است، روایت معروفی از امام حسن عسکری(علیه‌السلام) که می‌فرماید یکی از علائم مؤمن زیارت اربعین است، البته این را دوجور می‌توان معنا کرد.

وی ادامه داد: اول همین معنای ظاهری آن؛ رفتن به زیارت امام حسین(علیه‌السلام) در روز اربعین است، بعضی از بزرگان احتمال داده‌اند که مُراد؛ خواندن و قرائت زیارت اربعین است، حالا هر کدام که باشد قدر جامعش این است که شیعه مؤمن مسلمان باید به اربعین امام حسین(علیه‌السلام) یک توجه ویژه داشته باشد.

آیت الله فاضل لنکرانی تاکید کرد: یک مصداق از توجه ویژه این است که در هر شهری که هستیم اقامه عزا و سوگواری کنیم. یک مصداق دیگر آن؛ رفتن به زیارت امام حسین(علیه‌السلام) است. مصداق بالاتر؛ پیاده‌روی آن هم از فاصله‌های دور برای زیارت امام حسین(علیه‌السلام) است که بالخصوص در مورد زیارت امام حسین با پای پیاده در روایات خیلی سفارش شده است.

وی ادامه داد: آنچه مهم است و انسان از این روایت می‌فهمد این است که شیعه باید به اربعین امام حسین(علیه‌السلام) یک توجه ویژه داشته باشد، اگر اربعین بیاید و برود، این فرد نه توجهی داشته باشد و نه عزاداری خاصی کند، نشان از ضعف در شیعه بودن او است. پس اصل این مطلب باید مورد توجّه همه شیعیان حضرت قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha