پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: تعامل والدین با فرزندان باید یک تعامل دینی باشد چراکه فرزندان از والدین الگوبرداری می‌کنند و نمی‌توان انتظار داشت فرزندان به گونه دیگری رفتار کنند و فضای مجازی عملاً ارتباط عاطفی فرزندان با والدین را کم‌رنگ کرده است و خانواده‌های تک‌فرزند و کم‌فرزند، با آسیب‌های مختلف اجتماعی مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، طی سخنرانی در حرم مطهر بانوی کرامت که از شبکه استانی نور و فضای مجازی شد، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی انبیاء اصلاح است و انسان‌ها نباید مسیر مفسدین را پیروی کنند.

وی افزود: اصلاح مالی یکی از اصلاحاتی است که باید انسان آن را مورد توجه جدی قرار دهد و باید مشخص شود اموال خود را از کجا کسب و در کجا صرف می‌کند تا خدای‌ناکرده از راه نامشروع و حرام نباشد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اصلاح باطن از اموری است که انسان باید به آن بپردازد و در عین اصلاح ظاهر به اصلاح باطن بپردازد و نیت‌های نادرست و قلوب پر از کینه و حسادت باید اصلاح شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی تأکید کرد: خداوند در عین اعطای غرایز راهکار مشروع آن را نیز بیان نموده و غریزه جنسی نیز باید از راه حلالش مرتفع شود و ازدواج تنها راه برطرف نمودن غریزه جنسی است و تمایل به روابط نامشروع راهکار درستی نیست و باعث می‌شود باطن انسان ناپاک شود.

وی یادآور شد: قلبی که در آن  زنگار حاکم شود تبدیل به قلب مریض می‌شود و دچار بیماری‌های مختلف خواهد شد و باید این بیماری‌ها شستشو و به قلب سلیم مبدل شود.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: یکی دیگر از اصلاحاتی که انسان‌ها به ‌شدت به آن نیازمند هستند، اصلاح خانواده است و اصلاح خاندان و ذریه یک امر بسیار مهمی است و یکی از وظایف سرپرست خانواده این است که نسبت به اصلاح ذریه و خانواده حساسیت داشته باشد.

عضو هیئت‌علمی جامعة المصطفی اظهار کرد: خانواده‌های قرآنی طبق آیات قرآن کریم  دارای صفات مهمی هستند که باید برای انسان‌ها الگو باشد که سرعت گرفتن در خیرات، اهل توبه بودن، داشتن حیا و…از مصادیق مهم صفات خانواده‌های قرآنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: اسلام اهمیت ویژه‌ای برای خانواده قائل است درحالی‌که دنیای غرب بنیان خانواده‌ها را نابود کرده و این مسئله به خانواده‌های دنیای اسلام واردشده است و این یک اشتباه راهبردی است که به جای فرزند آوری حیوانات مختلف را نگهداری می‌کنند.

وی در ادامه گفت: تعامل والدین با فرزندان باید یک تعامل دینی باشد چراکه فرزندان از والدین الگوبرداری می‌کنند و نمی‌توان انتظار داشت فرزندان به گونه دیگر رفتار کنند و فضای مجازی عملاً ارتباط عاطفی فرزندان با والدین را کمرنگ کرده است و خانواده‌های تک‌فرزند و کم‌فرزند، با آسیب‌های مختلف اجتماعی مواجه هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: با پلاستیک و آهن و اتاق پر از اسباب‌بازی‌های مختلف نمی‌توان تنهایی فرزند و نیازهای عاطفی فرزندان را جبران نمود، بلکه نیازهای عاطفی فرزند باید از راه معقول  و منطقی برطرف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه قم IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    0 0
    به نام خدا متاسفانه اوضاع فاجعه بار اقتصادی و نیز اجتماعی و اخلاقی موجب شده است که اولا بسیاری از جوان ها اصلا به فکر ازدواج نباشند و اگر هم باشند به فکر فرزند آوری نباشند اینا فاجعه است. در ضمن فرزندان امروزی طلب کار و متوقع و پر رو هستند و اصلا پدر و مادر نمی شناسند. به همین دلیل مردم میرن سراغ نگهداری از حیوان که هیچ توقعی نداره. اکنون هر گونه توصیه ای برای فرزند آوری موجب خشم و نفرت بیشتر مردم میشه.