جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: حیات نورانی امام حسن عسکری علیه‌السلام بخش‌های فراوانی دارد و دستگیری اقتصادی و معیشتی و توصیه‌های اجتماعی در خصوص مستمندان تنها گوشه‌ای از فرمایشات حضرت است و بالاتر از دستگیری اقتصادی، دستگیری و کمک فکری از شیعیان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی طی سخنانی در شب شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام در حرم بانوی کرامت که از بستر فضای مجازی و صحن‌های حرم مطهر پخش شد، اظهار کرد: امام حسن عسکری علیه السلام در روایتی می‌فرمایند که دو خصلت است که بالاتر آن دو خصلت چیزی نیست که یکی ایمان به خدا و دیگری سود و نفع رساندن به برادران است.

وی افزود: دستگیری از مستمندان و به فریاد مؤمنین رسیدن باید همواره در سیره شیعیان باشد چراکه توصیه اهل‌بیت(ع) به‌صورت مؤکد  بر این مسئله مهم اجتماعی، بوده است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری علیه‌السلام در روایتی می‌فرمایند که در بهشت بابی است به نام «باب المعروف»  و کسانی می‌توانند از این باب وارد بهشت شوند که در دنیا اهل احسان و نیکی و کارهای خیر باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی تأکید کرد: حیات نورانی امام حسن عسکری علیه‌السلام بخش‌های فراوانی دارد و دستگیری اقتصادی و معیشتی و توصیه‌های اجتماعی در خصوص مستمندان تنها گوشه‌ای از فرمایشات حضرت است و بالاتر از دستگیری اقتصادی، دستگیری و کمک فکری از شیعیان است.

وی یادآور شد: امام حسن عسکری علیه‌السلام در خصوص دستگیری فکری در روایتی می‌فرمایند که از یتیم بالاتر کسی است که امام معصوم را از دست‌داده باشد و به  امام معصوم دسترسی نداشته باشد و اگر کسی از ایتام آل محمد دستگیری فکری نماید با ما و در معیت ما اهل‌بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی در ادامه گفت: امروزه در حقیقت شیعیان، ایتام آل محمد هستند و وظیفه‌داریم با کارهای فرهنگی هدایت‌گری در این خصوص انجام بدهیم.

وی افزود: نباید در جامعه از کمک‌های فکری غفلت شود و باید در کنار کمک‌های اقتصادی و معیشتی، هدایت‌گری و دستگیری فکری نیز انجام شود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: دشمنان بیدار بوده و در کمین نشسته اند و ما نباید از این مسئله غفلت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha