شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
زندیه

حوزه/ مدیر گروه رشته فلسفه و کلام اسلامی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه گفت: با برگزاری این دوره برای خواهران، در صدد هستیم تا خواهران امامت پژوه در ایران و سطح جهان داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مهدی زندیه در افتتاحیه دوره امامت پژوهی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه  وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص نحوه برگزاری کلاس مجازی امامت پژوهی اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع بیماری کووید ۱۹ برگزاری کلاس‌ها به صورت برخط( آنلاین) خواهد بود.

وی گفت: اگر آموزش مجازی از لحاظ سخت افزار و نرم افزار کامل باشد، می توان از این امکانات به خوبی استفاده کرد، البته به شرط اینکه طلبه به اندازه کافی دقت و پشتکار داشته باشند.

مدیر گروه رشته فلسفه و کلام اسلامی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه دفتر تبلیغات اسلامی، حضور اساتید مجرب را از محسنات این دوره دانست و تصریح کرد: با برگزاری دوره امامت پژوهی برای خواهران، إن شاءالله بتوانیم خواهران امامت پژوه در ایران و در سطح جهان داشته باشیم.  

وی با تأکید بر تلاش، دقت، مطالعه منابع و کتب در کسب مفاهیم و مطالب افزود: یک دانش پژوه موفق و امام پژوه زمانی موفق خواهد بود که هدفی را که انتخاب کرده است، رها نکند و مجدانه این راه دشوار را به سرانجام برساند.

حجت اسلام زندیه ضمن اشاره به اهمیت دوره امامت پژوهی در عصر حاضر اظهار داشت: اگر علوم حوزوی همراه با تهذیب نفس نباشد، قطعاً بدست آوردنی و تأثیرگذار نخواهد بود و نمی‌توان اندوخته قابل توجهی را کسب کرد؛ تمام کسانی که در این راه حرکت کرده‌اند و توفیقات الهی شامل حال آنها شده است بخاطر تهذیب نفس در کنار جدیت در کسب علوم حوزوی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر طلبه کوچکترین ضعفی در رفتار، گفتار و کردار خود داشته باشد و در صدد رفع آن نباشد، قطعاً توفیقاتش گرفته می شود، به گونه ای که نمی تواند به شایستگی مطالعه و تحقیق کند و موفق باشد؛ با تقوا و تهذیب نفس، راه برای کسب و درک علوم در راستای بحث امامت پژوهی هم باز خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha