جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
روستا آزاد

حوزه/معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام راستگو را پایه گذار فعالیت های تبلیغی در زمینه کودک و نوجوان دانست و بر استمرار خلاقیت آن مرحوم در فعالیت های تبلیغی از سوی مبلغان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد در مراسم ختم مرحوم حجت الاسلام والمسلمین راستگو، که به صورت مجازی و با حضور شاگردان آن استاد در سالن رضوان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: حاج آقای راستگو بر همه مبلغان و فعالان در عرصه کودک و نوجوان حق استادی دارد و نباید تلاش ها و خلاقیت های ایشان در حیطه فعالیت های تبلیغی کودک و نوجوان فراموش گردد.

وی گفت: آنچه که در صدا و سیما و رسانه های تصویری در مقام تجلیل از مرحوم حجت الاسلام راستگو مطرح می شود نوع برگزاری جلسات و مجری بودن آن مرحوم است، اما آنچه که مهم است، پرداختن به اصل قضیه یعنی پایه گذاری روش تبلیغ برای مخاطب کودک و نوجوان است که حجت الاسلام راستگو پایه گذار فعالیت های تبلیغی در زمینه کودک و نوجوان بود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: شأن شاگرد و استادی در میان دانش پژوهان و مبلغان در عرصه کار کودک و نوجوان و مرحوم راستگو به معنای واقعی کلمه، ظاهر بود؛ شاگردان وی با توجه به اینکه فی الحال از استادان و در کسوت مربیان کار کودک و نوجوان هستند، باز مرحوم حجت الاسلام راستگو را "استاد" خطاب می کردند.

وی افزود: ایشان پایه گذار کاری بودند که سابقه نداشت و توانستند صاحب این سبک از تبلیغ شوند؛ شاید در ابتدا ظاهر فعالیت های ایشان ساده و کودکانه بود اما نفس این کار، اینکه مبلغی، چنین توانایی را در خود ببیند و بتواند موضوعات مختلف دینی را با سبک جدید و خلاقانه به مخاطب ارائه کند، از ویژگی های فعالیت های ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد، استمرار روش خلاقانه مرحوم حجت الاسلام راستگو را امری مهم برشمرد و اظهار داشت: انتظار می رود شاگردان آن مرحوم، پیرو روش و منش استاد راستگو بوده و با توجه به تغییرات شرایط و احوالات بتوانند روش فعالیت های تبلیغی خود را با ارائه روش های نو و خلاقانه، تغییر دهند تا سبک و روش آن استاد عزیز استمرار داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است که فعالیت ها، روش و سبک مرحوم استاد راستگو در زمینه فعالیت های تبلیغی و کار با کودک و نوجوان، تبدیل به یک دانش و یک رشته تبلیغی شود تا به عنوان یک باقیات الصالحات ساری و جاری باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha