شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آرم دفتر تبلیغات اسلامی

حوزه/ فراخوان کنگره مجازی شعر «سفید پوشان بی ادعا؛ مدافعان سلامت» در دو بخش اصلی و ویژه به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،کنگره مجازی شعر «سفید پوشان بی ادعا؛ مدافعان سلامت» به همت اداره هنرهای ادبی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با دو موضوع «پاسداشت زحمات پرستاران و کادر پزشکی کشور در بحران کرونا» و «فداکاری حضرت زینب(س) الگوی پرستاران بی ادعا» ویژه طلاب برگزار می شود.

شاعران طلبه می توانند تا ۲۵ آذرماه آثار خود را در قالب فایل word به همراه مشخصات کامل از طریق پیام رسان های داخلی به شماره ۰۹۳۰۰۶۱۱۲۶۰ ارسال فرمایند.

محدودیتی در قالب و تعداد آثار ارسالی وجود ندارد ولی آثار باید از اشعار نوسروده شاعران بوده و به کنگره دیگری ارسال نشده باشند؛ بعد از داوری، از پنج اثر با اهدای هدیه نقدی تقدیر به عمل خواهد آمد.

نشست وبیناری مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی - اسلامی برگزار شد

 نشست وبیناری مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی – اسلامی با حضور غلامحسین رحیمی «معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم» و رؤسای پژوهشگاه های قم و به میزبانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی «رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» که دبیری این جلسه را بر عهده داشت، با توجه به پیش رو بودن هفته پژوهش در اواخر آذرماه و تأکید معاون پژوهشی وزارت علوم بر برگزاری هر چه بهتر این هفته، پیشنهاد کرد که هر یک از پژوهشگاه ها با برگزاری کرسی ها و نشست های علمی در این برنامه مشارکت نمایند.

در ادامه این نشست، هر یک از رؤسای پژوهشگاه ها به ارائه پیشنهادهای خود برای برگزاری این برنامه ها و پذیرش یکی از پنل ها با توجه به حوزه فعالیت های خود پرداخت.

رحیمی نیز به ضرورت برگزاری جلساتی در خصوص موضوعات مختلف از جمله نظام سازی حوزه پژوهش علوم انسانی، جلوگیری از موازی کاری، توجه به نقش مقالات علمی – پژوهشی در تحقیقات علوم انسانی، تبیین اولویت های پژوهشی کلان در جلسات آینده این مجمع پرداخت.

همچنین، در نشست مذکور با عضویت مرکز تحقیقات اسلامی نور در مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی – اسلامی موافقت شد.

پاسخ درخور و بموقع و مناسب داده شود

حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در پی شهادت ناجوانمردانه دکتر محسن فخری زاده، پیام تسلیتی صادر شد که در متن پیام مذکور بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا.

شهادت مظلومانه دکتر محسن فخری زاده توسط تروریست های کوردل صهیونیستی و استکباری را به محضر مقدس حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران، بویژه خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می کنم. خدایش غریق رحمت فرماید و به خانواده و بستگان محترم اجر و صبر عنایت فرماید.

این اقدام جنایتکارانه را به شدیدترین وجه محکوم کرده، امید است پاسخ درخور و بموقع و مناسب داده شود.

درود خدا بر او باد!

شماره ۳۱۷ ماهنامه «پوپک» منتشر شد

سیصد و هفدهمین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران با عنوان «پوپک» ویژه آذرماه ۹۹ منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، سیصد و هفدهمین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران با عنوان «پوپک» ویژه آذرماه ۹۹ به سردبیری مجید ملامحمدی در ۴۰ صفحه به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شد.

ماهنامه فرهنگی کودکان ایران با عنوان «پوپک» در بخش های متنوع و جذابی از قبیل قصه و داستان، شعر، بازی به همراه نسخه صوتی به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای کودکان چاپ و توزیع می شود.

«مردم شهر ما» به قلم مرتضی دانشمند، «کیه کیه، در میزنه؟» نوشته عبد الرضا صمدی، «او شعر می دزدد!» اثر مجید ملامحمدی «خرچنگ مغرور» به ترجمه مرضیه ویلانی، «حواس پرت» و «شکر خدا» به قلم رقیه ندیری، «روضه کوچک» نوشته مرضیه تاجری، «زینب» اثر نسترن حاتمی، «خورشید قم» به قلم محبوبه صمصام، «مهربانی مادر» نوشته عبدالله علیپور، «شاگرد بنا» اثر احمد خدا دوست، شعر و داستان های این شماره از پوپک هستند.

«سرگرمی، جدول، معما و کلمه سازی» نوشته حسین کریمشاهی بیدگلی، «جورچین» اثر فاطمه سادات میرامامی، «بازی و تعادل» به قلم ژیلا طاهری، «چشم بندی های آقای مرموز» نوشته علی محمدپور، «با دقت نگاه کن» اثر ریحانه صادقی یکتا، «بیایید کاردستی بسازیم؛ یک بره زیبا» به قلم مهدی معموری، تشکیل دهنده بخش بازی و سرگرمی های پوپک آذرماه هستند.

معرفی کتاب و نرم افزار و همینطور ضمیمه چهار صفحه ای ماهنامه فرهنگی - آموزشی خردسالان با عنوان «سنجاقک» که برای کودکان سه تا هفت سال و به سردبیری علی باباجانی منتشر می شود، از دیگر بخش های جذاب این شماره از «پوپک» هستند.

شماره ۳۱۷ ماهنامه فرهنگی کودکان ایران با عنوان «پوپک» ویژه آذرماه ۹۹ به سردبیری مجید ملامحمدی در ۴۰ صفحه منتشر شد.

علاقه مندان تهیه ماهنامه «پوپک» می توانند به سایت اشراق به نشانی eshragh.ir مراجعه کرده و یا با دفتر مجله به شماره ۰۲۵۳۱۱۵۳۱۴۱ تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha