سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آِت الله سعیدی در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: آنچه که به عنوان بلایی نازل شده با راهکارهایی که متخصصین ارائه می‌دهند گره گشاست اما اگر این راهکارها همراه با رفع ابهامات و شبهه‌زدایی باشد مردم بهتر متوجه شده و پذیرش و مشارکت آن‌ها نیز بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، وضعیت کنونی را از دو نگاه مورد بررسی قرار داده و اظهار کرد: نگاه نخست، نگاه پزشکی، درمانی و اموری است که با موضوع بهداشت مردم در ارتباط است و نگاه دوم، نگاه معنوی است چراکه شیعیان و مؤمنین به عنوان یک ابتلاء و امتحان به آن نگاه می‌کنند.
وی افزود: باید کسانی که در امور بهداشتی، پزشکی و درمانی فعال هستند هم خودشان مطلع باشند و هم کمک کنند که شبهه‌زدایی در جامعه دنبال شود و همان‌طور که این ویروس را معرفی می‌کنند و تذکر می‌دهند، به شبهاتی که در کنار آن مطرح می‌شود نیز پاسخ دهند و تعارضی در بین سخنان و آمارهای آنها نباشد.
امام جمعه قم گفت: مردم باید بدانند آنچه که به عنوان بلایی نازل شده با راهکارهایی که متخصصین ارائه می‌دهند گره گشا است اما اگر این راهکارها همراه با رفع ابهامات و شبهه‌زدایی باشد مردم بهتر متوجه خواهند شد و پذیرش آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به لزوم توجه به بحث معنویت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مباحث معنوی که دومین موضوع بحث ما است باید همگام و در کنار مسائل بهداشتی مورد توجه قرار گیرد و این دو نباید همدیگر را انکار کنند چون این هنر نیست که ما فرض کنیم چند نفر سالم از یک مجموعه بیرون بیاوریم اما آن اعتقادات و باورهای سابق را نسبت به مسائل مذهبی و معنوی نداشته باشند؛ کارشناسان این دو عرصه باید دست به دست هم دهند و به گونه‌ای عمل کنند که مردم همراه با مجریان امور باشند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی باید بحث‌های جناحی و خطی را کنار گذاشته و همه باهم دست به دست یکدیگر داده و واقع بینانه و منصفانه حرف بزنیم و عمل کنیم و مسائل و منازعات را به تریبون‌ها نکشیم و در بین خویش حل و فصل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha