سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تنگ نای

حوزه/ تنگ نای که کار مشترک جواد یقموری و مهدی امینی است به روایت روزهای سخت کرونایی می‌پردازد و یک رابطه عمیق انسانی یعنی عشق به مادران را به تصویر می‌کشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه جواد یقموری کارگردان کاربلد و مستندساز قمی که این روزها با فیلم مستند" تنگ نای " در جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران"سینما حقیقت" حضور دارد در ماه‌های گذشته کار بر روی این فیلم را با حضور در بیمارستان کامکار قم آغاز کرد.

تنگ نای که کار مشترک جواد یقموری و مهدی امینی است به روایت روزهای سخت کرونایی می‌پردازد و یک رابطه عمیق انسانی یعنی عشق به مادران را به تصویر می‌کشد.

محور فیلم حول یک بانوی جهادگر است که به کمک مادران پیر و سالخورده درگیر بیماری کرونایی می‌شتابد.

جواد یقموری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به بیان نحوه ساخت این مستند و مسیری که طی کرده است می‌پردازد.

حضور نیروهای داوطلب جهادی انگیزه ما را بیشتر کرد

در اولین روزهای کرونایی من و مهدی امینی به‌منظور فیلم‌برداری و مستندسازی وارد بیمارستان کامکار قم شدیم.

در آن روزها چون فضای کشور خیلی بیم‌زده و ترسناک بود ما هم با دلهره خیلی زیادی وارد بیمارستان‌ها می‌شدیم اما وقتی چند روزی گذشت و دیدیم که پرستارها؛ پزشک‌ها و خدماتی‌های بیمارستان و علاوه‌برآن نیروهای داوطلب جهادی وارد بیمارستان‌ها شدند و دارند کار می‌کنند؛ ما هم دلگرم شدیم و نسبت به کارمان انگیزه بیشتری پیدا کردیم.

در بیمارستان ما شخصیت‌های زیادی رو دنبال می‌کردیم پزشک‌ها؛ پرستارها؛ بیمارها و نیروهای جهادی.

۴۰ سوژه را دنبال کردیم

  تعدادی فیلم مستند کوتاه از بین این سوژه‌ها تولید شد و از میان بیش از ۴۰ سوژه‌ای که ما دنبال کردیم و مدت ۵ ماهی که ما در بیمارستان بهشتی و کامکار قم رفت‌وآمد کردیم، دراین‌بین ما یک سری از شخصیت‌ها را در مدت زمانی بیشتری دنبال کردیم تا بتوانیم یک قصه از دل ماجراهای آنها درست کنیم.

از میان ویدئوهایی که گرفته بودیم تعدادی از شخصیت‌ها را انتخاب کردیم و در اختیار آقای محسن فضلی از تدوین کاران حرفه‌ای کشور قرار دادیم و وی طی چند ماهی که روی این پروژه کارکرد و با مشورت‌هایی که با همدیگر داشتیم قصه تنگ‌نای به این شکلی که الان می‌بینید تدوین شد، گرچه آقای فضلی در بیمارستان حضور نداشت اما به‌عنوان یک تدوینگر ماهر و یک قصه گوی کاربلد پیشنهاداتی به ما می‌داد که کار را کامل‌تر کنیم.

تنگ نای، قصه تنهایی مادرانی است که در انتظار هستند

 در ابتدا قرار بود قصه تنهایی آدم‌ها در ایام کرونا را روایت کنیم که کم‌کم قصه تنگ‌نای به سمت رابطه خانوادگی و قصه تنهایی مادرانی که چشم‌انتظار فرزندانشان بودند سمت‌وسو گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha