شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی

حوزه/ امام جمعه بخش مرکزی یزد در پیام آدینه ای امروز فرارسیدن روز پرستار را به مدافعان سلامت تبریک گفت و دیگر مسائل روز از جمله اصلاح بودجه دولت، کنترل فضای مجازی برای دانش آموزان، رعایت حق و حقوق معلمان حق التدریسی و نیز تداوم دستورالعمل های بهداشتی برای کاهش بیماری کرونا را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی، در پیام روز جمعه بخش مرکزی یزد فرارسیدن سالروز ولادت اسوه صبر و مقاومت زینب‌کبری (س) عقیله بنی هاشم را خدمت عموم مردم گرانقدر به ویژه پرستاران محترم تبریک و شادباش گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

قدردان تلاش مجاهدانه و ایثارگرانه پرستاران در مقابله با کرونا هستیم

در سالی که بر ما گذشت و برای مقابله با ویروس منحوس کرونا، یکی از اقشاری که بسیار تلاش کرده و زحمت کشیدند و البته تلاش آن‌ها مجاهدانه و ایثارگرانه بود پرستاران ارجمند بودند که در عرصه‌های مختلف و در تمام نقاط کشور برای مبارزه با بیماری کرونا و حفظ تندرستی، صحت و سلامت مردم خوب این سرزمین از هیچ کوششی دریغ نکردند ، امیدواریم خداوند با نگاهی خاص به همگی اجر مضاعف عنایت کند.

 همه ما قدردان پرستاران عزیز هستیم چهره هایی که تا پای جان  در کادر پزشکی و کسوت پرستاری زحمت‌ها کشیده اند و شب ها را به صبح آورده اند در حالی که بیدار بودند و روزها را به شب رسانیدند در حالیکه خسته بودند و همواره با توکل و نوع دوستی در صف مقدم مبارزه با کرونا قدم برداشتند.

به انسجام ساختاری با محوریت توحید و انسجام گفتمانی با محوریت ولایت نیاز داریم

در دی ماه ایامی از جمله نهم دی و هم‌چنین  سالروز شهادت شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی را پیش رو داریم، یاد این شهید والامقام را گرامی می داریم و لازم به توجه است ما با الگو قرار دادن چهره هایی از جمله شهید سلیمانی برای عبور از مشکلات در جامعه اسلامی نیاز به دو محور مهم و اساسی داریم، انسجام درونی کشور اعم از انسجام دولت مردان و نظام اسلامی در ارکان مختلف و همچنین انسجام فکری جامعه با محوریت توحید است.

نظام اسلامی بر همین اساس شکل گرفت و همه باید در یک مسیر برای رسیدن به مبدأ هستی یعنی توحید تلاش کنیم، دومین چیزی که به آن نیاز داریم انسجام ساختاری با محوریت توحید و انسجام گفتمانی با محوریت ولایت است.

بر این مبنا دولت، مجلس، قوه قضائیه و دیگر نهادها همه باید با این دو محور تلاش کنند و اگر این دو محور وجود داشته باشد منیت‌ها کنار گذاشته می‌شود و اختلافاتی که می تواند مخرب باشد رنگ می‌بازد و اگر متأسفانه امروز بعضی از اختلافات را  می بینیم یا با محوریت توحید نیست یا با محوریت ولایت نیست و اگر ما محوریت توحید را در جامعه  نیاز داشته باشیم طبعا باید در ارتباط با ابعاد مختلف نظام اسلامی تلاش کنیم.

نظارت مسئولان آموزش و پرورش بر آموزش در محیط های مجازی  ضرورت دارد

پراکنندگی کار در آموزش و پرورش  به ویژه در شرایط کرونایی وجود دارد، ضمن تقدیر و تشکر از معلمان و آموزگاران، مدیران و مسئولان محترم آموزش و پرورش در سطح استان و کشور باید عرض کنم به واسطه کم کاری که در زمینه زیرساخت‌های فضای مجازی داشتیم امروز مدارس ما با پراکندگی کاری مواجه هستند بعضی برای آموزش از طریق اپلیکیشن شاد وارد می‌شوند، بعضی از طریق واتس آپ وارد می‌شوند و بعضی حتی از طریق تلگرام وارد می‌شوند و چون نظارت تام و دقیقی وجود ندارد دانش آموزان، اولیا و حتی معلمین  سردرگم هستند و این سردرگمی کاملا مشهود است.

 گاهی ما احساس می کنیم دانش آموزانمان این نوگلانی که باید در مسیر توحید و گفتمان امامین انقلاب قدم بردارند، با افتادن در دامن برخی گروه‌های منحرف مجازی به مسیر غلط می روند و آموزش و پرورش باید این موضوع را برای اصلاح و تغییر روش‌های غلط مورد توجه قرار دهد.

خواهش ما  از مدیرکل محترم آموزش و پرورش این است که نظارت بیشتری بر این موضوعات داشته باشند و یقین داریم که هرگاه در هر مدرسه‌ای مدیر مؤمن، متدین و انقلابی وجود داشته باشد کل آن مدرسه در مسیر ارزش‌های انقلاب، ارزش‌های اسلامی و تشیع حرکت می‌کند و وای به حال آن مدرسه‌ای که از یک مدیر موفق، مؤمن و انقلابی برخوردار نباشد.

امتداد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم / نمازهای جماعت با تدبیر و برنامه‌ریزی برگزار شود

خوشبختانه با همت و توجه مردم شیوع ویروس و بیماری کرونا کاهش پیدا کرده است ما هم چنان از مردم خواهش می کنیم این  روند کاهشی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را با بسترسازی که وجود دارد مورد توجه قرار دهند.

از سوی دیگر حال با همکاری خوب مردم  وضعیت فوق قرمز استان تبدیل به نارنجی شده است و برخی از مشاغل مشغول به کار هستند، خواهشمندیم مسئولان مربوطه با توجه به برکاتی که برنامه‌های مذهبی دارد از جمله نمازهای جماعت تدبیری بیندیشند تا با دستورالعمل‌های بهداشتی نمازهای جماعت در مساجد با حداقل ظرفیت و رعایت همه موازین بهداشتی شورع شود و این مطالبه مومنانه مردم متدین استان یزد است و ما یقین داریم طبق گفته مسئولین استان که کمترین شیوع ویروس کرونا از مراکز دینی و مخصوصا برای مساجد است که بیشترین رعایت را در عرصه های بهداشتی دارند در این زمینه هم تدبیری هم داشته باشند و به فضل الهی از هفته آینده برنامه نمازهای جماعت نیز اجرائی شوند.

توجه به حق و حقوق معلمان به ویژه معلمان حق التدریسی یک ضرورت است

معلمان و آموزگاران در جایگاهی قرار دارند که می‌توانند مسیر جامعه را برای ما ترسیم کنند، معلمان ما نور چشمان ما هستند و این نور چشمان را باید از لحاظ و ابعاد مختلف مورد توجه قرار داد.

توجه به حق و حقوق معلمان به صورت عام و به ویژه معلمان حق التدریسی یک ضرورت است و در این رابطه نیز باید توجه لازم صورت گیرد.

مجلس و دولت با همکاری متقابل در زمینه اصلاح بودجه قدم بردارند

لازم به ذکر است که در رابطه با بودجه انتظار از دولت همراهی و همگامی با  مجلس هست هم چنان که انتظار همه ما از مجلس نیز تسهیل راه خودکفایی نظام اسلامی به وسیله دولت است از این رو نگاهمان در کشور باید به درون باشد و بودجه و ساختاری که در حال حاضر وجود دارد دارای نکات ضعف و ابهام فراوانی است .

هم از دولت می‌خواهیم در زمینه حل مشکلات معیشتی مردم و ساختار بودجه توجه داشته و هم از مجلس و نمایندگان مردم می خواهیم با تدبیر و حفظ آرامش در جامعه نظام بودجه ریزی کشور را به سمت و سوئی هدایت کنند که هم اقشار محروم یک مقدار توسعه کاری و اقتصادی پیدا کنند و هم ضمن تدوین واقع بینانه منابع ، تقسیم عادلانه در استان ها نیز صورت گیرد.

در پایان اظهار تأسف می‌کنیم از مصیبتی که در پرتو بارندگی‌های اخیر در شهر ابرکوه به وجود آمده است که حل این مشکلات صرف بازدید مسئولین کفایت نمی کند و حتما باید با برنامه ریزی دقیق و سریع اعتباراتی گذاشته شود و مردم رفع مشکلات خود را به شکلی عیان مشاهده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha