پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نماز جمعه

حوزه/ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد سردار سلیمانی را یک قهرمان ملی برای همه طیف‌ها، جریان‌ها و گروه‌ها دانستند که در عزایش گریستند و او را قهرمان خود چه در زمان حیات و چه در زمان شهادتش نامیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر، خطیب نماز جمعه دهدشت، امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با اشاره به نزدیک شدن سالگرد سردار شهید سلیمانی اظهارداشت: در تاریخ ایران همواره نام آوران بزرگی وجود داشته اما حاج قاسم سلیمانی واقعیتی بود که او را درک کردیم. انسانی کامل دارای جمیع خصوصیات اخلاقی و انسانی بود.

وی تأکید کرد: همه ما با برنامه‌ریزی مناسب برای سالگرد آن شهید والامقام مراسمی در شأن این مرد عمل برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر، پیامدها و برکات شهادت سردار سلیمانی از منظر رهبری را یادآور شد و گفت: او به یک قهرمان ملی تبدیل شد. همه طیف‌ها، جریان‌ها و گروه‌ها در عزایش گریستند و او را قهرمان خود نامیدند هم در زمان حیات هم در زمان شهادت حاج قاسم برای ما یک الگو بود.

خطیب نماز جمعه دهدشت تأکید کرد: دشمن بداند و دنیا بداند جمهوری اسلامی برای انتقام سخت عقب نشینی نکرده است بلکه در فرصت مناسب انتقام سخت، قاطع و پشیمان کننده خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: پنج سال است دشمن می‌گوید تحریم را بر میداریم اما بر نمی‌دارد تا کی منتظر انتخابات امریکا باشید! فرقی نمی کند ترامپ یا بایدن! باید مسئولان داخلی کاری کنند که تحریم‌ها بی‌اثر شود.

وحدانی‌فر با اشاره به جمله مهم رهبر انقلابی مبنی بر اینکه «مگر نمی‌گویید باید با دنیا مذاکره کرد آیا نمی شود با عنصر داخلی مذاکره کرد و اختلاف را حل کرد» افزود: برخی خلاف اشداء علی الکفار عمل می کنند به دشمن که می‌رسند لبخند و قهقهه میزنند با دوستان غضبناک و عصبانی می‌شوند.

خطیب نماز جمعه دهدشت خطاب به مسؤولان گفت: تا کی می خواهید ببینید امریکا کاری می کند یا نه؟ ضعف مدیریت حاکم بر جامعه بسیار بدتر از تحریم هاست.

وحدانی‌فر گفت: انها که زبان دنیا را بلد بودند و می‌گفتند تحریم‌ها در برجام برداشته شد امروز زبان دنیا را ترجمه کنید زبان زور است آقای بایدن نیامده برای ما خط و نشان می‌کشد.

با مخلان امنیت عمومی شهر برخورد قاطع شود

همچنین، حجت الاسلام سیدنورالله افشار، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته چرام، اظهارکرد: جامعه ای که شخصیت الگو و اسطوره ای یا حتی کاریزما برای سبک زندگی مردمش تدارک ببیند، به لحاظ قدرت نرم در اوج اقتدار و تاب آوری قرار خواهد داشت.

وی، افزود: حاج قاسم سلیمانی، شخصیت نظام را قبل و بعد از شهادتش  به رخ دنیا کشید و قدرت نرمی بود که بعد از شهادت، آزادتر شد و قفس برساخته و پوشالی آمریکایی را در ذهن مردم و قلب منطقه شکست، حاج قاسم، در کمال مبارزه سخت، نرم افزاری بود که اندیشه مبارزه و فرهنگ مقاومت را در منطقه و جهان اسلام تعمیم بخشید و به اسم رمز مقاومت و بیداری تبدیل شد.

امام جمعه چرام در بخش بعدی از سخنان خود به وضعیت شهرستان چرام اشاره داشت و با بیان اینکه چند ماهی ست شهرستان چرام وضعیت مناسبی از لحاظ امنیتی ندارد، ابراز کرد: درگیری ها با اسلحه، قمه و چاقو در مرکز شهرستان صورت می گیرد، عموم مردم و خانواده ها نگران هستند اما نمی دانند چرا با این افراد مخل نظم عمومی برخورد سریع  صورت نمی گیرد.

حجت الاسلام افشار، تصریح کرد: بزرگان و ریش سفیدان مثل همیشه با وساطت و دعوت جوان ها به آرامش، مانع از بروز ناهنجاری در این زمینه شوند.

وی، اضافه کرد:  آقایان در دستگاه قضایی استان و شهر چرام قانون را در برابر این افراد زودتر اجرا  و حداکثر جریمه را برای افراد خاطی لحاظ کنند چون آنچه باعث بازدارندگی می شود آن است که در سریع ترین زمان چنین احکامی صادر و اجرا شوند.

امام جمعه چرام دیگری از سخنان خود به وضعیت بلاتکلیف بیمارستان چرام اشاره کرد و متذکر شد: مردم منتظر اقدام جدی هستند و آنچه مردم را آزار می دهد سرعت کند این پروژه است .

وی، گفت: مشکل از کجاست که پروژه های مشابه این به بهربرداری رسیده اند اما این پروژه علی رغم حضور استاندار اسبق ، نمایندگان مردم و معاون وزیر بهداشت راکد مانده است.

اعدام روح‌الله زم هشداری است به مسئولان که در تربیت فرزندان خود جدی باشند

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند، در خطبه‌های نماز جمعه امروز دیشموک، با بیان اینکه مردم باید حلال و حرام را از نظر شرعی رعایت کنند، گفت: افزایش قیمت کالاهایی که در یک روز ارزان خریداری می‌شود و در روز بعد با افزایش چندین برابری قمیت به مردم فروخته می‌شود جایز نبوده و حرام است.

وی گفت: انتقام سردار سلیمانی از آمران و قاتلان به فرمایش مقام معظم رهبری قطعی است و امیدوارم مسئولان این توصیه‌های رهبری را رئوس برنامه خود قرار دهند.

وی عنوان کرد: تشییع سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی در عراق اولین سیلی سخت به دشمن بود و دشمن بداند سیلی سخت‌تر در راه است.

امام جمعه دیشموک با اشاره به اعدام روح‌الله زم گفت: این اعدام خود هشداری است به مسئولان که در تربیت فرزندان خود جدی باشند و در توجیه کردن رفتار فرزندان خود دچار اشتباه نشوند.

وی گفت: مسئولان بدانند که پدیده آقازادگی خیلی از مسئولان ما را به پرتگاه می‌کشاند.

حجت الاسلام راوند، با اشاره به توصیه رهبری در خصوص راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات  و پیام رسان داخلی در داخل کشور  گفت: اگر در سالهای قبل توصیه رهبری عملی می‌شد و اینترنت و شبکه ملی و مدیریت پیام‌رسانها دست خودمان بود حالا دچار چنین مشکلاتی نبودیم.

وی با اشاره به مشکلات آب مناطق روستایی دیشموک گفت: روستاهای اطراف دیشموک مدت ۲۰ روز آب شرب ندارند و مردم با نداشتن آب شرب مشکلات زیادی را باید تحمل کنند.

راوند گفت: حقوق آبدارهای دیشموک باید به موقع پرداخت شود تا این آبدارها بتوانند به خوبی خدمات‌رسانی کنند و وقتی حقوق پرداخت نشود و امکانات خدماتی نداشته باشند مردم باید با کمبود آب روبرو شوند.

راوند گفت: حضور فعال فرمانده کلانتری در منطقه دیشموک در خصوص امنیت و برخورد با منتشرین مواد مخدر و همچنین برخورد به موقع با تیراندازن و اختلاگران در امنیت مایه افتخار است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha