جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شهید رحمان اکبری بنگر

حوزه/ ای امام و روحانیت! با جان خود از شما پاسداری می‌کنم تا در راه هدف کشته شوم و مانند معلمان صدر اسلام امام علی و امام حسین(ع) و معلمان انقلاب اسلامی شهیدان رجایی و باهنر و شهید مظلوم بهشتی به درجه شهادت نائل گردم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، قبل از رسیدن به سن بلوغ نمازهای خود را می‌خواند و روزه می‌گرفت. به دعا و مناجات و نماز شب علاقه داشت و پایبند بود.
نوشته‌اند که این شهید، با کرامت و به راحتی از خطای دیگران می‌گذشت و در بذل مال و کمک به نیازمندان دریغ نمی‌ورزید.
 

بینش انقلابی
انقلاب اسلامی در نظر او ارزشی به دان حد داشت که برای ماندگاری‌اش جان خود را نثار آن نمود. شهید اکبری در جایی نوشت: «ای امام و روحانیت! با جان خود از شما پاسداری میکنم تا در راه هدف کشته شوم و مانند معلمان صدر اسلام امام علی و امام حسین (ع) و معلمان انقلاب اسلامی شهیدان رجایی و باهنر و شهید مظلوم بهشتی به درجه شهادت نائل گردم.»

جرئه شهادت 
روحانی شهید رحمان اکبری بنگر که در سال ۱۳۴۸ ش در اطار شهرستان بابل متولد شده بود، عاقبت در سال ۱۳۶۴ ش در منطقه عملیات والفجر ۸ یعنی فاو، با اصابت خمپاره دشمن به مقام شهادت و معنویت رسید. پیکر آن شهید پس از تشیع با شکوه، در زادگاهش دفن شد.
 

وصیت نامه
تنها شعار ما شهادت می باشد و ما جوشیده از خون های صحرای کربلاییم.
ای دوستان! ما نباید از شهید شدن بترسیم، ما باید از زیر پرچم بیگانگان رفتن بترسیم.
ای خدای منان! به من قدرت بده که با برادران و خواهران رفتاری توام با تواضع داشته باشم و در مقابل آنچنان برخورد کنم که مورد پسند تو باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha