شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
معاون پژوهش ستاد همکاریها در استان فارس

حوزه/معاون پژوهش وبرنامه ریزی ستاد همکاری حوزه های علمیه وآموزش وپرورش کشور گفت: استان فارس در تاسیس و کیفیت بخشی به مدارس امین پیشتاز بوده و مدارس امین شیراز به عنوان نمونه های موفق در کشور مطرح هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در شیراز، علیرضارحیمی، در دیدار با نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز، جمعی از مدیران حوزه علمیه و کمیته همکاری های آموزش وپرورش استان، گفت: استان فارس در سال گذشته با جذب ۱۲۷ طلبه در بخش جذب طلاب وظیفه رتبه دوم کشور را کسب نمود.

معاون پژوهش وبرنامه ریزی ستاد همکاری ها خاطر نشان کرد: اولین دوره آموزشی در کشور را برای  روحانیون شاغل در آموزش و پرورش فارس، با حضور شماری از اعضای ستاد همکاری حوزه های علمیه در آموزش و پرورش برگزار نمودیم.

رحیمی افزود: همکاری ها باید تکاملی باشند و امکانات نهادهای حوزوی (اداره اوقاف، تبلیغات، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، و حوزه های خواهران) و آموزش و پرورش در اختیار یکدیگر قرار گیرد تا به وسیله ی این امکانات اهداف محقق شوند

وی بیان کرد: باید کار همدیگر را تکمیل کنیم تا همکاری ها تعمیق و باعث رشد و شکوفایی تربیت اسلامی مبتنی بر سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گردد، چرا که در نهادینه کردن امر تربیت طبق سند تحول بنیادین و با تاکیدات مهم مسئولین عالی رتبه کشوری، همه دستگاه های مرتبط از جمله حوزه های علمیه باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

معاون پژوهش وبرنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش افزود: باتوجه به اینکه اولویت اول و علاقه مندی تعداد زیادی از دانش آموزان استان، مدارس معارف و علوم اسلامی بوده است، بایستی امکانات توسعه این مدارس را فراهم کنیم.

*دیدار با استاندار فارس

رحیمی همچنین در دیدار با دکتر عنایت الله رحیمی، استاندار فارس گفت: با شیوع بیماری کرونا و توسعه فضای مجازی در شرایط خاص موجود، باید حوزه های علمیه و دستگاه تعلیم و تربیت با همکاری و برنامه ریزی های لازم در جهت برآورده کردن اهداف تعلیم و تربیت اسلامی، همگام و همسو شوند. معاون پژوهش وبرنامه ریزی ستاد همکاری حوزه های علمیه وآموزش وپرورش کشورگفت: خوشبختانه استان فارس در سال گذشته در بخش توسعه مدارس امین و جذب طلاب وظیفه، عملکرد درخشانی داشته و امیدوارم به ادامه این روند هستیم.

معاون پژوهش وبرنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش افزود: همکاری بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید تکمیل کننده و برطرف کننده نقایص موجود باشد تا مسیر تعلیم و تربیت از سند تحول خارج نشود.

وی با اشاره به علاقه مندی تعدادی از دانش آموزان به تحصیل در مدارس معارف و علوم اسلامی گفت: کادر اجرایی و اداری مدارس اعم از مدیران و معلمین و مشاورین باید در تشویق و حمایت از دانش آموزان برای تحصیل در مدارس امین و علوم و معارف اسلامی اقدام نمایند.

معاون پژوهش وبرنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تامین منابع برای اجرای طرح مدارس امین و سایر فعالیت های کمیته ی همکاری ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: امید است که با بهره بردن از منابع مالی ملی و استانی بتوانیم در مسیر توسعه مدارس امین گامی بلند برداریم.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha