پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سلسله نشست های مکتب مقاومت

حوزه/ علی الازیر جاوی(ابونور) با بیان وضع قوانیین در کشور عراق توضیح داد: از همان ابتدای وضع و نگارش قانون اساسی عراق مقرر شد که اسلام دین رسمی کشور معین شود و این اتفاق هم افتاد، اما این فقط بر روی کاغذ ماند و عملا قوانین تصویب شده در مجلس و دولت برخلاف اسلام تدوین می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» علی الازیر جاوی(ابونور) نماینده حزب فضیلت عراق با حضور در جلسه سلسله نشست های مکتب مقاومت که با عنوان «بررسی همراهی بدنه اجتماعی مردم عراق با جبهه مقاومت»، به همت مدرسه راهبری علم و عمل در سالن اجتماعات حوزه ریاست اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد اظهار داشت: در عراق سه جریان مشخص وجود دارد و جریان های سکولار در صحنه عراق وجود ندارند، ولی فعالیت های تئوریک و نظری دارند. گرایشاتی که در صحنه عراق  وجود دارد گرایشات اسلامی است و بیشترین رای عراقی ها را هم به خودش جذب کرده است.

وی ادامه داد: امروزه  در صحنه عراق شاهد حضور حزب الدعوه  و گرایش هایی که به حزب الدعوه ارتباط دارند، هستیم. مجلس اعلاء، حکمت عراق و حزب الفضیله و جریان صدر از جریانات اصلی  عراق است. بدون تردید نقش آفرین صحنه سیاست داخلی عراق جریان صدر است و بیشترین دولتمردان گرایش به این جریان دارند و بیشترین هواداران را این جریان در دست دارد که در تظاهرات حضور پر شوری پیدا می کنند.

ابونور با ابراز تاسف از اقدامات ضد اسلامی که بصورت آرام و خزنده با پوشش های مختلف در حال فعالیت هستند، ابراز داشت: متاسفانه در برخی مقاطع شاهد این هستیم که برخی جریان های اسلامی که روی کار می آیند و به نوعی تفکرات سکولاریستی دارند. در حال حاضر اوضاع و احوال در عراق در حال تغییر است و جریان هایی در صدد خالی کردن زیر پای اسلام گرایان هستند.

نماینده حزب فضیلت عراق توضیح داد: از همان ابتدای وضع و نگارش قانون اساسی عراق مقرر شد که اسلام دین رسمی کشور معین شود و این اتفاق هم افتاد، اما این فقط بر روی کاغذ ماند و عملا قوانین تصویب شده در مجلس و دولت برخلاف اسلام تدوین می شود.

وی با بیان آمار قابل توجه جعیت شیعه کشور عراق اظهار کرد: حدود ۶۷ درصد جامعه عراق را شیعیان تشکیل می دهند و این جمعیت قابل توجه است، اما امروزه عملا آن چیزی که در قانون اساسی نوشته شده است که باید قوانین با اسلام مطابقت داشته باشد، وجود ندارد. بیشتر نیروهای سیاسی اهمیتی به این مسئله نمی دهند که آیا قوانین وضع شده در مجلس مخالف اسلام است یا نه!

وی ادامه داد : در حال حاضر اِن جی او هایی که در عراق به صورت قارچ گونه به وجود آمده اند و از قانون هایی حمایت می کنند که مخالف اسلام است و جالب اینکه از قوانین ضد اسلامی هم پشتیبانی می شود. این جریانات  در حال حاضر به گونه ای شده است که مورد حمایت بعضی از افراد هم واقع می شوند.

علی الازیر جاوی تصریح کرد: در محکمه ها قضایی عراق حتی در احوالات شخصیه نیز فقه جعفری رعایت نمی شود.  در  بحث ازدواج و موارد شخصیه با اینکه باید بر اساس مذهب شخص باشد، نیست و این یکی از معضلات در وضع قوانین در کشور عراق است. جریاناتی در عراق در مورد این قضیه اعتراضاتی صورت دادند، ولی نتیجه قابل توجهی حاصل نشد.

نماینده حزب فضیلت عراق در پایان سخنانش با اشاره به افرادی که دست اندازی هایی به بیت المال داشتند، تصریح کرد: مردم عراق در مورد دست اندازی به بیت المال بسیار حساس هستند و برای مردم قابل قبول نیست که افرادی از مسئولیت خود سوء استفاده کنند. متاسفانه در گذشته افرادی در حاکمیت بعد از سقوط حزب بعث قرار گرفتند که در برخی موارد دچار رفتارهای سوئی نسبت به مقام و مسئولیت خود شدند و دست به خیانت در بیت المال زدند. حتی افرادی که چندین سال در محور مقاومت و مبارزه با رژیم بعث بودند و بعد از انقلاب آزاد و در دولت و حکومت عراق دارای مسئولیت شدند و مردم عراق تحمل اینچین افراد را ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha