جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پژوهش

حوزه/ مدرس و راهنمای مقالات پژوهشی مدرسه علمیه الزهرا (س) گفت: در مسیر تحکیم و جا انداختن تفکر ناب اسلامی، باید برنامه‌های پژوهشی را برای پژوهشگران هموار و در مقایسه با قبل گسترده‌تر کنیم.

خانم احمدی، مدرس و راهنمای مقالات پژوهشی مدرسه علمیه الزهرا(س)، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، دستیابی به شرایط پایدار و مقاومت در مقابل هجمه‌های فکری روشنفکران غربی را درگرو توسعه فعالیت‌های پژوهشی دانست.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور از حیث اقتصاد مقاومتی کشور بیان کرد: با توجه به اینکه در شرایط اقتصاد مقاومتی هستیم می‌توان اقتصاد مقاومتی را در این راستا به پژوهش زیاد، کار زیاد، تولید بیشتر و کیفیت بالاتر تعریف کرد و ازآنجاکه اولویت همه ما خدمت است بنابراین در حوزه پژوهش باید دوچندان تلاش کنیم.

احمدی افزود: در شرایط کنونی کشور، مسأله پژوهش از محوری‌ترین اقداماتی است که می‌بایست برای آن سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی نماییم و زیرساخت‌های آن دوچندان تقویت شود.

مدرس و راهنمای مقالات پژوهشی مدرسه علمیه الزهرا(س)، از برگزاری کارگاه مقاله‌نویسی برای طلاب شاغل به تحصیل در فضای مجازی خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این کارگاه، تبیین جایگاه و اهمیت پژوهش از منظر اسلام، آشنایی با موانع پژوهش، چگونگی تقویت انگیزه پژوهشی، آشنایی طلاب با روش‌های تحقیق، توانمندی سازی برای سطح‌های بالاتر، کیفیت سازی و نوشتن مقالات علمی، آشنایی با نرم‌افزارها و منابع الکترونیکی، جهت‌دهی تحقیقات در راستای ضرورت‌های موردنیاز جامعه، آمادگی برای فراخوان‌های علمی و فراهم ساختن تمام زیرساخت‌های لازم برای تحقیق است.

احمدی، در پایان، پیرامون مهارت‌آموزی در مقاله‌نویسی به توضیح و تفصیل بیشتری پرداخت و مواردی چون اهمیت مقاله‌نویسی، بیان انواع مقاله، انتخاب موضوع و چگونگی آن، نیاز شناسی و مسئله شناسی، فیش‌نویسی، شناسایی منابع، چگونگی تحلیل محتوا و طبقه‌بندی و آشنایی با ساختار مقاله علمی را بیان کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha