جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت زهرا

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: حضرت زهرا هم در زمان پیامبر(ص) و هم بعد از وفات ایشان وظیفه سیاسی و اجتماعی خود را به نحو احسن به جا آورد و ما باید با بصیرت خود به عنوان سرباز امام زمان (عج) ضمن ولایی و انقلابی ماندن و دفاع از ولایت دفاع در مقابل فتنه ها با صراحت از دین دفاع کنیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، طرلان رحیمی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه، با بیان این که برای رسیدن به حیات طیبه باید اهل بیت(ع) را الگو قرار دهیم، اظهار داشت: در اثر اتصال به اهل بیت(ع) رفتار، اخلاق و گفتارمان اصلاح می شود و همین امر در سبک زندگی ما هم اثر خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: بین تمامی زنان در تاریخ، حضرت زهرا(س) ،خدیجه، آسیه و حضرت مریم دارای مقام و منزلت والایی هستند و از بین این چهار بانو تنها حضرت زهرا (س) دارای مقام عصمت می باشد. حضرت زینب کبری (س) هم که در حادثه عاشورا نقش تعیین کننده داشت در مکتب فاطمه (س) تربیت شده است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، اوج بندگی، انسان کامل بودن، دارای صبر و بردباری، داشتن بصیرت دینی و تلاش در راه خداوند را از ویژگی های حضرت زهرا دانست و گفت: حضرت زهرا (س) در خانه ای بزرگ شده بود که پدرش رسول الله و مادرش حضرت خدیجه بود که بهترین عمر خود را در کنار پیامبر سپری و از نبی الهی حمایت و پشتیبانی کرد.

وی، هم کفو بودن با امیرالمؤمنین(ع) را از دیگر فضیلت های حضرت زهرا (س) عنوان کرد و افزود: پیامبر(ص) به حضرت زهرا (س) لقب ام ابیها داده بود، چرا که حضرت در سخترین لحظه ها یار و یاور و مونس پیامبر(ص) بودند و همچنین نقش خود را به عنوان یک همسر به نحو احسن ایفا کرد و حضرت علی (ع) می فرمودند با دیدن زهرا (س) تمام غصه و غم های من تمام می شود.

رحیمی، مادر ائمه بودن را دیگر ویژگی و فضیلت حضرت زهرا(س) دانست و گفت: آن حضرت، مادری دلسوز و مهربان برای فرزندان خود بود و با رعایت عدالت و انصاف نسبت به فرزندان خود آن ها را موحد، متعبّد و مسئولیت پذیر تربیت کرد و زنان ما باید امروز از حضرت زهرا (س) الگو بگیرند.

وی به بُعد سیاسی زندگی حضرت زهرا (س) اشاره کرد و بیان داشت: حضرت هم در زمان پیامبر(ص) و هم بعد از وفات ایشان وظیفه سیاسی و اجتماعی خود را به نحو احسن به جا آورد و ما باید با بصیرت خود به عنوان سرباز امام زمان (عج) ضمن ولایی و انقلابی ماندن و دفاع از ولایت دفاع در مقابل فتنه ها با صراحت از دین دفاع کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha