شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمد حسین بہشتی حوزہ علمیہ مشہد مقدس  

حوزه/ سعادت و پیروزی فقط در شهادت است و غیر از شهادت هر مقامی و منزلتی برای انسان ارزش ندارد. چه کسی موفق‌تر از شهید قاسم سلیمانی است که به آرزوی خود رسید.

به گزارش گروه ترجمه خبر گزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین بهشتی از روحانیون اردو زبان در مقاله ای با عنوان «شهادت رمز سعادت» به نکاتی درباره شهادت سردار سلیمانی پرداخته است. 

ترجمه مقاله بدین شرح است:

فزت ورب الکعبه

شهید، شهادت ومقام و فضیلت شهید در معارف دینی و اسلامی یک عنوان مسقتل دارد. درقرآن کریم آیات متعددی درباره شهید وفضیلت آن در راه خدا ذکر شده است که مهمترین آن آیة ذیل می باشد:

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
کسانی که در راه خدا کشته شد، مرده نپندارید، بلکه آنها زنده هستند، ولکن شما این حقیقت را نخواهید یافت. 

شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی یکی از مصادیق بارز آیه مذکور است که حقیقت این شهید بزرگ را کسی نخواهد یافت. او به درجه والای شهادت نائل گردید وجایی رسید که در طول زندگی اش دنبال می کرد. ولی آنچه که برای ما مهم است زندگی و شخصیت این مرد بزرگ است که برای ما الگو است و اگرما هم در راه او گام برداریم به همان سعادتی خواهیم رسید که این مرد بزرگ رسیده است. زندگینامه ایشان نیاز به یک کتاب مستقل دارد ولی ما اینجا فقط بعنوان الگو به چند بخش از زندگی وی اشاره خواهیم کرد که مهمترین آن آثاری است که شهادت این مرد بزرگ بر جهان گذاشت: 

‌ما سپهدهم داشتیم و داریم‌، تمام کشورها ارتش دارند و تمام ارتشی ها سپهبد دارند و ما شهید هم زیاد داشتیم در ایران و خارج از ایران که آنان برای دفاع از دین و حریم اهل بیت جان شان را به راه خدا فداکردند ولی واکنش جهانی که بعد از شهادت این شهید بزرگ دیده شده سابقه نداشته. میلیونها نفر در ایران و خارج ایران بعد از شهادت قاسم سلیمانی به خیابان ها آمدند و شعار دادند که قاسم سلیمانی از ماست. ما شاهد راهپیمائی ها در سراسر جهان بودیم ازجمله فلسطین‌، یمن‌، عراق‌، سوریه‌، پاکستان‌، هند، افغانستان حتی در کشورهای اروپائی مردم شعاردادند که شهید قاسم سلیمانی ازمابوده. این نشان می دهد که قاسم سلیمانی فقط یک سپهبد نبوده که در یک حمله به شهادت رسید بلکه او یک مرد عارف‌، پناه گاه مستضعفین جهان و شخصیت الهی و ربانی بوده است.

نکته ای که بنده در این شهادت به آن رسیده ام این است که رمز پیروزی‌، سعادت و موفقیت انسان همان است که امیر المومنین در لحظات آخر عمر شریفش فرموده فزت ورب الکعبه. به خدا قسم من رستگار شدم ‌، این ندای فزت ورب الکعبه بعد از امیرالمومنین در کربلا شنیده شده و بعد از آن شهادت قاسم سلیمانی و همراهان این مرد بزرگ یک بار دیگر به گوش های سراسر جهان رسید که سعادت و پیروزی فقط در شهادت است و غیر از شهادت هیچ مقامی و منزلتی برای انسان ارزش ندارد. چه کسی موفق تر از شهید قاسم سلیمانی است که به آرزوی خود رسید و میلیون ها نفر بر راستی وی شهادت دادند. فزت ورب الکعبه یعنی همین. به نظر بنده این یک معجزه الهی بوده و خواست خدا این بوده که این مرد بزرگ به این شیوه به شهادت برسد و به با این عظمت تشییع شود که نظیر در طول تاریخ نداریم. 

بنده در باره چند نکته تیتر وار عرض می کنم:

همانطوریکه پیامبراکرم (ص) به حضرت علی خبر داد: یا علی نزدیک است که شما به دست یک انسان شقی به شهادت خواهید رسید ‌، شهید قاسم سلیمانی نیز به دست شیطان بزرگ به شهادت رسید.

قاتل امیرالمومنین مخفیانه وارد مسجد شد و امامی که درحال راز و نیاز با خداوند عزیز بود را به شهادت رساند. همینطور شیطان بزرگ نیز شهید قاسم سلیمانی را مخفیانه و با کمال نامردی به شهادت رساند و لحظاتی را برای کشتن این مرد بزرگ انتخاب کرد که هیچ نامردی این کار در این لحظه انجام نمی دهد.

رهبر معظم نیز بر این نکته تاکید داشتند و می گفتند ممکن بود که حاج قاسم نیز به دست یک قاتل مزدور مخفیانه کشته شود، این خود یک امتیاز بزرگی است که او به دست ابرقدرت جهان به شهادت رسید. 

بلافاصله بعد از پخش خبر شهادت وی میلیون ها نفر به خیابان ها آمدند و مانند کسی که برای نزدیکترین عزیز خود گریه می کند، گریه وزاری کردند. این فقط از تائیدات الهی بوده‌، اصلا امکان ندارد که با تبلیغات و خرج پول این صحنه را ایجاد کنند. فقط خواست خدا بوده که این مسئله ممکن شد و مردم خود جوش به خیابان ها ریختند. 

آخرین حرف بنده تاکید بر انتقام سخت است. اگرچه به قول رهبر معظم یک سیلی زده شده ولی ‌میلیون ها نفر در سراسر جهان منتظر انتقام سخت هستند و به تائید و قوه الهی ان شاالله این انتقام سخت گرفته خواهد شد و کشورهای آسیا از وجود ناپاک شیطان بزرگ رهایی خواهند یافت ان‌شاءالله. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha