جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست مدیر سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان با نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی

حوزه/ حجت‌الاسلام نبی زاده در نشستی با حجت‌الاسلام ناصری نژاد، خواهان حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در شهرستان شادگان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی زاده ، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در جلسه با حجت‌الاسلام مجید ناصری نژاد، نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: شهرستان شادگان از اهمیت به سزایی برخوردار است و سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان از راه‌های مختلفی پیگیر رفع محرومیت از این شهرستان است.

دکتر نبی زاده ضمن تشریح طرح‌های فرهنگی، طرح تحول اجتماعی را یکی از طرح‌های خوب و موفق سازمان تبلیغات اسلامی بیان و تصریح کرد: در این طرح علاوه بر اقامه نماز جماعت و انجام امورات دینی، ۹۵ درصد فعالیت و رسالت امام محله صرف رسیدگی به امور و مشکلات محله، رسیدگی به محرومان، خدمات‌دهی به محله و مطالبه گری از مسئولین، رصد آسیب‌های اجتماعی محله و پیگیری و برنامه‌ریزی و حل معضلات اجتماعی و چاره‌اندیشی و ارتقاء سطح  موقعیت محله می‌باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در ادامه یادآور شد: شهر شادگان تنها شهر استان است که به‌عنوان پایلوت جهت حمایت از فعالیت‌های فرهنگی تبلیِغی مساجد و ائمه جماعات از طریق بنیاد علوی و با هدایت اداره کل تبلیغات اسلامی قرار گرفته است.

در ادامه حجت‌الاسلام مصطفی جزایری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شادگان، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شهرستان گفت: بنیاد علوی در راستای طرح میز امامت، از ۴۰ روحانی به‌عنوان امام محله حمایت و پشتیبانی می‌کند و این حمایت بستگی به مؤلفه‌های مختلفی دارد.

وی با اشاره به فرایند جذب و گزینش روحانیون مورد نیاز در این طرح خاطرنشان کرد: ۲۴ نفر از طلاب و روحانیون  بومی این شهرستان جهت استقرار در مساجد و روستاهای تابعه پذیرفته شدند و برای جذب بقیه با شهرستان‌های هم‌جوار رایزنی‌های لازم صورت گرفته است.

در پایان، حجت‌الاسلام مجید ناصری نژاد، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته، حمایت و پشتیبانی خود از ترویج معارف دینی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی را اعلام و برای ایجاد بسترهای فرهنگی ازجمله احداث مجتمع فرهنگی در این شهرستان اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha