یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نجف لکزایی

حوزه/ معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی، بر ضرورت توجه و پیگیری مسأله مقاومت در عرصه های مختلف تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در هم اندیشی «مقاومتِ امت محور» که به مناسبت سالگرد شهدای مقاومت و به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به آیه ۲۴ سوره انفال اظهار داشت: یکی از مصادیقی که مفسران در ذیل این آیه بر آن اجماع دارند، بحث جهاد و مقاومت در برابر طاغوت نفس و طاغوت بیرونی می باشد و خطاب آیه هم به مردم نیست، بلکه به مؤمنان است.

وی با بیان این که متأسفانه امروز بخش هایی از جهان اسلام گرفتار اشغال دشمنان شده است، گفت: مسیر سرداران شهید، مسیر دعوت امت به حیات و زندگی و سبب زوال مظاهر ذلت، استبداد، استعمار و وابستگی است؛ اگر ملتی مقاومت داشت، زنده و پویاست؛ امیرمؤمنان(ع) فرمودند «اجازه ندهید دشمن وارد سرزمین شما شود که بعد بخواهید با آن مبارزه کنید».

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که مقاومت در تولید دانش، اقتصاد، دیپلماسی و فرهنگ باید دنبال شود، تصریح کرد: مقاومت سرداران شهید مقاومت، امت محور بود و می خواستند امت اسلامی احیاء شود.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم بارها فرموده است که کید کافران را از بین می برد؛ کید آمریکا در ترور سرداران عزیز موجب بیداری بیشتر امت اسلامی شد و این شهدا محبوب دل قاطبه امت اسلامی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha