جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فرزندآوری

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی با عنوان «چالش ها و راهکارهای تربیتی اقتصادی فرزند آوری» به صورت برخط برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، کرسی آزاد اندیشی با عنوان «چالشها و راهکارهای تربیتی اقتصادی فرزند آوری» با حضور مجازی طلاب مدارس الزهرا(س) نایین، زهرا مرضیه اصفهان ، فاطمه الزهرا ورزنه، الزهرا(س) نطنز، الزهرا(س) دهاقان و صالحات فولادشهر نایین به صورت برخط از سامانه سیما مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد

خانم عفت رمضانیان، مدیر موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان و استاد ارائه کننده کرسی با اشاره به تاریخچه‌ای از سیاست گذاری های جمعیتی قبل از انقلاب و بعد از انقلاب گفت: موضوع مهار جمعیت از سال ۱۳۶۸ در دستور کار دولت مردان قرار گرفت و این سیاست در ابتدای راه شاید سیاست درستی بود؛ اما در این بین زندگی مدرن و نوآوری های ارتباطی و علمی اتفاق افتاد و این تفکر که هرچه جمعیت کمتر باشد میزان پیشرفت و تطبیق  با مدرنیته بیشتر می شود به جامعه تزریق شد.

وی، رویآوری به زندگی شهری، تغییر سبک زندگی و الگوهای زندگی تجمل  گرایی و نوگرایی را از پدیده‌هایی دانست که  منجر به کاهش جمعیت در سال های اخیر شده است.

در ادامه خانم همتی  استاد ناقد کرسی تغییر سبک زندگی و عوامل فرهنگی نسبت به عوامل اقتصادی را موثرتر دانست و افزود: سیاست های دولت در ان زمان برای فرزند آوری حکم  مسکن را داشتند نه درمان  و بحران کاهش جمعیت را بحران جهانی عنوان کردند.

وی، مهمترین راه حل را حل مشکل ازدواج دانستند و دولت را مسئول رفع موانع دانست و افزود: هزینه های ازدواج و ناباروری باید از طریق دولت تعیین شود.

خانم رمضانیان در ادامه مباحثو برای نتیجه گیری گفت: هزینه‌های  زندگی، مسکن ارزان ایجاد اشتغال و تسهیل ازدواج از کارهایی هست که  دولت باید انجام دهد و  از همین رسانه ها در زمینه سازی باورهای فرهنگی بایست بهره برد .

وی، رشد معنوی و فرهنگ سازی مبلغان دینی و ارگان‌های فرهنگی را وظیفه تک تک طلاب دانست و شناساندن الگوهای جمعیتی موفق به جامعه را از راهکار های فرهنگ سازی فرزندآوری عنوان کرد.

رمضانیان در پایان افزود: تقویت باورهای مذهبی، توکل به خدا،  فاصله گرفتن از آسیب های زندگی غربی و مهارت ورزی در زندگی خانوادگی باید به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha