شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمد رضا برته

حوزه/ رسانه حوزه تا کنون همه تلاشش را بکار گرفته تا اخبار و اطلاعات حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور به خوبی اطلاع رسانی شود و در این رابطه کمی و کاستی از این رسانه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته، مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه، در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین مهدی نجم مدیر حوزه های علمیه خواهران استان سمنان و معاونین که در حاشیه بازدید مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه در قم برگزار شد، بر نقش رسانه در اطلاع رسانی برای پاسخ گویی به انواع سخنان بی پایه و اساس و توهم ها از سوی معاندین، مغرضین و ... در ارتباط با حقوق اسلام در ارتباط با زنان و خانواده تأکید کرد و گفت: رسانه به خوبی می تواند این نقش اطلاع رسانی را برای پاسخ گویی ایفا کند، چرا که در خارج از مرزها به دلیل تبلیغات ضد دینی و اسلامی علیه حقوق زن فکر می کنند.

وی ادامه داد: این سخنان زمانی جالب می شود که در اسلام، کشور ما و انقلاب اسلامی بالاترین جایگاه برای زن وجود دارد  و حتی زن از نگاه اسلام و دین از ارزش بالایی برخوردار است و روی همین اصل نظام جمهوری اسلامی ارزش خاصی برای زنان قائل است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهارداشت: این سخنان توهم زا در حالی مطرح می شود که در کشور ما زنانی وجود دارند که در جایگاه وزیر هم توانسته اند خود را به  مردم معرفی کنند. این نشان می دهد که نظام جمهوری اسلامی به خوبی به این جایگاه واقف است.

حجت الاسلام والمسلمین برته افزود: اگر این سخنان بی پایه اساس وجود دارد و کشور را متهم به عدم پای بندی به حقوق زنان می کنند، چون نتوانسته ایم داشته های خود را به جامعه بین المللی معرفی کنیم، رسانه حوزه می تواند این نقش را به خوبی ایفا کند.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه با بیان این که این رسانه حوزه تا کنون همه تلاشش را بکار گرفته تا اخبار و اطلاعات حوزه علمیه خواهران استانی به خوبی اطلاع رسانی شود و در این رابطه کمی و کاستی از این رسانه وجود ندارد، اضافه کرد: اگر تا الان اتفاق خوبی برای حوزه علمیه خواهران استانی در عرصه اطلاع رسانی ظرفیت ها و فعالیت های صورت گرفته به خوبی صورت نگرفته به دلایل ایراد و مشکلات سازمانی خود مدیریت است.

وی افزود: از جمله این دلایل عفت و حیای بانوان برای شناخته نشدن، حساسیت های شدید سازمان و... است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: بهترین و کارآمدترین راه برون رفت از این موانع این است که ابتدا آثار، مقالات، کتب برتر از نویسندگان بانوان طلبه، برگزیده ها، اساتید برتر به خوبی اطلاع رسانی شود؛ تا آهسته آهسته شاهد رفع حساسیت در بحث اطلاع رسانی از حوزه علمیه خواهران باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین برته افزود: راهکار دیگر این است  که باید اطلاع رسانی برای خواهرانی متمرکز شود که در موارد و عرصه های مختلف نخبگانی و دانشی مانند کلام و... برگزیده شدند و توانسته اند در مراکز علمی نقش آفرین باشند.

مسئول مرکز رسانه وفضای مجازی حوزه های علمیه گفت: کار سومی که رسانه حوزه می تواند انجام دهد تا این موانع برطرف شود، انتشار ویژه نامه در عناوین نهادی و بینا نشریه ای در موضوعات دستاوردهای استانی و تربیت خبرنگار استانی است.

وی گفت: رسانه حوزه، نقش اطلاع رسانی را برعهده دارد، اما تولید دانش، تولید محتوا و خبر، محورهای است که باید حوزه علمیه خواهران استانی بر عهده بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha