پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زهرائیه

حوزه/ نشست بصیرت افزایی به صورت برخط در مدرسه علمیه زهرائیه سلام الله علیها نجف آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حسن عرب، مدافع حرم و همرزم شهیدان حاج احمد کاظمی و حاج قاسم سلیمانی، در نشست بصیرتی در مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد با اشاره به حکمت۲۲۷ نهج البلاغه  از حضرت علی علیه السلام که فرمودند:«ایمان، معرفت و شناخت قلبی و اقرار زبانی و عمل بدنی است.»  اشاره کرد و گفت: مصداق بارز این احادیث، شهید حاج قاسم سلیمانی است و دقیقاً سنبل و مجسمه تمام نمای تفکر، بینش، کلام و رفتار این بزرگوار را در برمی گرفت.

وی ادامه داد: از عوامل عشق ورزی به ایشان، ساده زیستی، بی تکلفی و قناعت بود. او فرمانده ای بود که از نظر غذا و لباس در سطح پایین ترین نیروهای خودش بود و مرد عمل بود و حرف های او به همین خاطر بر دل ها می نشست.

 عرب به جمله معروف سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: ایشان در کلام خود گفته اند که شرط شهید شدن، شهید بودن است که خود ایشان نمونه بارز آن بود. همیشه عاشق و آماده شهادت بود؛ انسان با رها شدن از تن خود می تواند تا جایی پیش رود که حتی مرگ خود را ببیند.

وی ادامه داد: هدف از تحصیل در حوزه های علمیه نباید مدرک باشد به معنویات و خودسازی اهمیت چندبرابری دهید. در این حوزه ها باید به تزکیه بیشتر از تعلیم اهمیت داده شود زیرا علم بدون تزکیه راهساز نخواهد بود.

عرب به زمزمه شهید چمران «ناز پرورده تنعم نبرد راه به دوست / عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد» اشاره کرد و گفت: اینجا باید سختی ها را به دل خرید، در حوزه ها باید تدریس سختی ها شود؛ اینجا باید در کوره حوادث پخته شوید همانگونه که حاج قاسم با خریدن سختی ها روح خودش را جلا داد.

وی افزود: در حوزه ها نباید به چهار کتاب درسی بسنده نمود بلکه شبهات باید از اینجا پاسخ داده شود، مردم نیاز به خوراک فکری دارند. وقتی یک استاد شبهه ای برای دانشجوها می اندازد و می رود شما باید پاسخ برایشان داشته باشید؛ حاج قاسم در سخت ترین مراحل دفاع از مرزهای جغرافیایی حضور داشت ولی دفاعی سخت تر از مرزهای اعتقادی وجود ندارد؛ این جهادی است که به عهده طلاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha