جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خانم رمضانیان

حوزه/ مدیر موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان، راز موفقیت حضرت زهراء(س) را عمل به هنگام ایشان در صحنه های مختلف بیان کرد و گفت: حضرت در میدان عمل، عمل به هنگام انجام می دادند. این ویژگی شاخصه وجودی ایشان است.

خانم عفت رمضانیان، مدیر موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا (س) در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه شهادت حضرت صدیقه طاهره(س)، زندگی کوتاه ایشان را در دو دوره ی  قبل و بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) تقسیم کرد و گفت: حضرت زهراء(س) در زمان حیات پیامبر اکرم(ص) با پدر همراهی نموده و در نبود مادر، جای خالیش را برای پدر پر می کند.  ایشان در عرصه های جدی مانند هجرت از مکه به مدینه، در جنگ احد و مداوای جراحت های پدر، در جنگ خندق و رساندن غذا به پیامبراکرم(ص) حضور  داشتند.

مدیر موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا (س) اصفهان ادامه داد: شاید مهمترین دوران زندگی حضرت زهراء(س) به بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) بر می گردد، زمانی که ایشان یک حرکت تاریخی - سیاسی را در دفاع از خلافت غصب شده ای که به ناحق به  دیگر ی داده می شود شروع می کند. ایشان به دفاع از امام زمان خود به پا می خیزد و وارد صحنه می شود . حضرت زهراء(س) در اعتراض به فدک که ارثیه پدر است در مسجد حاضر می شوند وخطبه غراء فدکیه را می خوانند.

وی در ادامه به دو نقل تاریخی روز شهادت بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه الزهراء(س) اشاره کرد و گفت: دو نقل در باب شهادت ایشان است؛ روایت ۷۵ روز بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و یک روایت ۹۵ روز بعد از رحلت پیامبر(ص) در پی هجوم به در منزل ایشان برای گرفتن بیعت از امام علی(ع)،  ایشان به شهادت رسیدند. نزد شیعیان روایت دوم به نقل از امام باقر(ع) معتبرتر است. در کشور به تاسی از دهه محرم، سعی شده درفاصله زمانی این دو دهه، احترام خاصی گذاشته شود. پس این ایام ، زمان مناسبی است برای شناخت شخصیت این بانوی بزرگوار و اندیشه های ناب ایشان.

مدیر موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا (س) اصفهان به سبک و سیاق زندگی حضرت زهراء(س)  و شخصیت بارز ایشان پرداخت و گفت: اول شخصیت عالم، وجود مقدس پیامبر اکرم(ص)، جایگاه والایی به حضرت زهراء(س) می دهند.  ویژگی هایی که از این بانوی بزرگوار در تاریخ  ثبت می شود که  از جمله ویژگی های ایشان می توان به مقام عصمتشان، حضور جدیشان در صحنه مباهله و درآیه تطهیر که یکی از مصدایق این آیه هستند، محدثه بودن، اشاره کرد.

رمضانیان ادامه داد: یادگارهای زیبایی از ایشان برای شیعه مانده است: تسبیحاتشان،  مصحفی که مکالمه ایشان با فرشتگان است  و توسط حضرت علی(ع) ثبت و ضبط شده و در دست مبارک امام زمانمان(عج) می باشد وخطبه فدکیه  از جمله آثار این بانوی مکرمه می باشد.

 وی درباره ویژگی های رفتاری حضرت زهراء(س) افزود: ایشان تلاش می کنند خانه را در زمانی که حضرت علی(ع) در خانه نیست آنچنان آرام نگه دارند و از نسل ایشان فرزندانی تربیت کنند که الگوی جهان اسلام باشند. سبک زندگی حضرت زهراء(س) و مکتبی که ایشان در ادامه مکتب نبی مکرم اسلام(ص) ادامه می دهند باید  مایه ی الگو گیری ما باشد، چنانکه همسران  و مادران شهداء  از این سبک زندگی، الگو گرفته اند.

رمضانیان راز موفقیت حضرت زهراء(س) را عمل به هنگام ایشان در صحنه های مختلف زندگی بیان کرد و  گفت: حضرت زهراء(س) در میدان عمل، عمل به هنگام انجام می دادند این ویژگی شاخصه وجودی ایشان است. آنجا که باید در خانه بمانند، در تقسیم وظایف که کار منزل به ایشان محول می شو،د خرسند می شوند.اما بعد از رحلت پیامبر(ص) و در عرصه سیاسی، آنجا که پای دفاع از از امام زمان به میان می آید در خانه نمی نشینند و برای احقاق حق، یک عمل به هنگام برای بیدار سازی وجدانهای خفته آن زمان انجام داده و خطبه غراء فدکیه را در مسجد می خوانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha