پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کرونا

حوزه/ نشست برخط پژوهشی با موضوع «بحران کرونا و تاثیر آن بر اعتقادات افراد» در مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) فریدن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام احسان اصولی، در نشست برخط پژوهشی با موضوع «بحران کرونا و تاثیر آن بر اعتقادات افراد» که با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) فریدن برگزار شد، گفت: اختیار انسان زمانی معنا پیدا می کند که خیر و شری وجود داشته باشد، لذا باید دید هدف از خلقت چیست؟ همان طور که می دانید هدف از خلقت کمال انسان است که کمال سراسر خیر است و شری در آن نیست لذا خداوند خواهان شر نیست .

استاد حوزه ادامه داد: حوادث عالم در هر اندازه و سطح، آثاری دارند؛ بیماری کرونا هم آثاری داشته، که برخی از آنها در قلمرو اعتقادات انسان است؛ بعضی مثبت و بعضی منفی، لذا باعث ایجاد شبهه هایی در این زمینه گردیده است مثلا اینکه چرا خداوند حکیم و مهربان امور زیان باری مثل کرونا را بوجود آورده؟ که مختصرا در جواب این شبه باید گفت: این بیماری هدف اولیه خلقت نبوده بلکه از اهداف ثانویه است و نوعی آزمایش و غربال موقع سختی ها و بیماری هاست.

وی اظهار کرد: برخی شبهات درباره قدرت خدا، تأثیر عوامل غیر محسوس و غیبی، مجبور و بی اختیار بودن انسان، افراط و تفریط در نگرش و باور نسبت به پیشرفتهای علمی و پزشکی، جهت منفی این آثار است.

حجت الاسلام اصولی گفت: در جهت مثبت، توجه انسان به خدا، کاهش تعلق به دنیا، عدم اتکاء و اعتماد به ابزار مادی، اعتقاد به قیامت و اندیشه درباره مرگ، اهمیت دادن به حقوق دیگران، توجه به نیازهای مادی دیگران، تغییر نگرش درباره ایثار و فداکاری، مورد اشاره قرار گرفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha