جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عباس زاده

حوزه/ رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: خداوند پیامبران خود را با معیارهای خاص خود انتخاب و به وسیله قدرت و معجزه آنان را تجهیز کرده و به سوی مردم می فرستاد تا انسان ها را با تعلیم و تربیت به مرحله ای برسانند که رهنمون به سوی برپایی عدالت شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام  عباس زاده در جلسه هم اندیشی «راهکارهای گسترش و اجرای عدالت» که به همت اداره امور تبلیغ نخبگانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، بر لزوم اجرای عدالت در جوامع بشری پرداخت.

وی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی، همایش ها و نشست هایی در سطوح مختلف برای مبلغان برگزار می کند که در خلال این جلسات، نشست های ویژه و تخصصی در قالب هم اندیشی برای خطبا و مبلغان نخبه دارد که این نشست، یکی از آنها بوده و ناظر به برنامه میز مسائل اجتماعی اسلام و ایران قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی است.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم نسبت به عملکرد مسؤولین ناراضی هستند و همچنین مشکلاتی که از داخل و خارج از کشور بر افراد جامعه وارد شده، آنان را دچار مشکل کرده است و مردم خواستار اجرای عدالت در کشور هستند، چراکه تنها عدالت است که می تواند جامعه را به آسایش و رفاه برساند.

وی افزود: اجرای قانون صحیح و شایسته سالاری، قانون گرایی، نظارت اجتماعی و... راهکارهایی هستند که در اجرای عدالت نقش بسزایی دارند؛ مهمترین نقش را در این میان، کارگزاران و صاحبان مناصب ایفا می کنند.

حجت الاسلام عباس زاده اظهار داشت: در نظامی که فراقانونی باشد و خطوط قرمز برای نزدیکان در نظر گرفته شود، فرهنگ قانون گریزی، تبعیض و بی عدالتی کمر مستضعفین را می شکند و فقر را در جامعه گسترش می دهد، لذا گزینش ها باید بر اساس ضوابط، شایستگی و تخصص افراد انجام گیرد.

وی گفت: هدف از رسالت انبیاء را اجرای عدالت برشمرد و اظهار داشت: خداوند متعال، پیامبران خود را با ملاک و معیار خاص خود همچون امین، متعهد، شجاع، مخلص و پایبند به موازین دینی انتخاب می کرد و آنان را با "معجزه" و امکانات و تجهیزات مانند کتاب و قدرت در مسائل خارق العاده به سوی مردم می فرستاد تا انسان ها را با تعلیم و تربیت به مرحله ای برسانند که رهنمون به سوی برپایی عدالت شوند.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: دین اسلام و مکتب تشیع که اساس آن "امامت" و "عدل" می باشد، همگن با توحید، نبوت و معاد در تمام مسائل دینی اعم از اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حقوقی جلوه خاص دارد؛ در نتیجه، برای داشتن یک مدینه فاضله تنها بودن امام عادل کفایت نمی کند، بلکه باید کارگزاران او در هر مناصبی که باشند، از صفت "عدل" برخوردار باشند و بر مردم نیز واجب است که در اجرای عدالت، امام جامعه را یاری نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha