جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نواب

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: بعد از چهار دهه انقلاب، دفتر تبلیغات اسلامی رویکرد خود را شفاف و روشن کرده است و با تبیین علمی، منطقی، درست و با زیرساخت های لازم به مسئله محوری پرداخته و بخشی از رسالت جامانده حوزه را انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب در بازدید از نمایشگاه مسئله محوری و دستاوردهای ۱۰ ساله دفتر تبلیغات اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در ۴۱ سال گذشته در جریان فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی هستم و کمتر طلبه ای است که در قم با این دفتر آشنا نباشد و به نوعی دفتر تبلیغات اسلامی از مدیریت حوزه در حوزه شناخته شده تر است و در زمان جنگ نیز دفتر تبلیغات اسلامی مرکز اعزام بود.

وی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی در مقاطع مختلف مسئله محور بوده است و اگر به واژه مسئله محوری توجه نداشته ولی در زمان جنگ دفتر مسئله اش جنگ بود و در طول همه زمان هر مسئله ای پیش می آمد، پیش رو بود، به طور مثال، وقتی شبهات و پرسش های دینی زیاد بود، مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی را ایجاد کرد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با تأکید بر اینکه عملکرد دفتر تبلیغات اسلامی از ابتدا مسئله محوری بوده است، تصریح کرد: بعد از چهار دهه انقلاب، دفتر رویکرد خود را شفاف و روشن کرده است و با تبیین علمی، منطقی، درست و با زیرساخت های لازم به مسئله محوری پرداخته و بخشی از رسالت جامانده حوزه را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه این دستاوردها را به این صورت دسته بندی شده، مرتب و منظم ندیده بودم، افزود: آثار دستاوردهای دفتر تبلیغات اسلامی در جامعه قابل مشاهده است و کارهای ماندگاری که انجام داده، برای حوزه برکت بوده است و در ۱۰ سال اخیر منظم و دسته بندی شده به مسائل و مشکلات جامعه در لایه های مختلف توده های مردم، طلبه ها و تولیدات فرهنگی که حرف اول را می زند پرداخته است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی، روزآمد و کارآمد و مؤثر در جامعه است، اظهار داشت: امیدواریم با تقویت جایگاه این دفتر، نهاد مذکور بیش از پیش مورد توجه مسئولین قرار بگیرد؛ خیلی از مسائلی که از حوزه مطالبه می شود، دفتر تبلیغات اسلامی می تواند پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه دفتر تبلیغات اسلامی در کشور حرف قابلی برای زدن دارد و اگر این دفتر نبود مشکلات و چالش های زیادی در حوزه وجود داشت، گفت: بودجه و امکاناتی که باید در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی باشد، یک دهم آنچه باید باشد هم نیست و لذا دفتر عادت نکرده پول را تلف کند، بلکه بودجه ها را بجا، با برنامه ریزی و حساب شده صرف می کند و از خداوند می خواهیم که این دفتر بیشتر از این بتواند به جامعه خدمت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha