جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رئیس مزکر رسیدگی به امور مساجد فارس

حوزه/ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس از کمک ۶۰۰ میلیاردی مساجد به نیازمندان آسیب دیده از کرونا در فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام یوسف سلمان زاده در جلسه شبکه سازی مساجد و ارتباط ائمه جماعات و رسیدگی به امور مساجد که در دفتر امام جمعه گلستان استان فارس برگزار شد، به بیان جایگاه مساجد در صدر اسلام اشاره و اظهار کرد: نقش مساجد به منظور پیشبرد اهداف دین بی بدیل است.

وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مسجد پرداخت و اضافه کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری بهترین جا برای حفظ دین مردم مسجد است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد همچنین به نقش محوری مساجد در قبل از پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: در دوران هجمه فرهنگی دشمن و تقابل با این هجمه ها و در زمینه های اجتماعی،و حوادث طبیعی، و همچنن شرایط کرونایی مساجد نقش ارزنده ای ایفا کرده اند.

وی عنوان کرد: در بحث کرونا در ۷۵۰ پایگاه مساجد استان مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان جمع آوری شده و میان نیازمندان آسیب دیده از کرونا اهدا شد که نشان از اهمیت مساجد دارد.

حجت الاسلام سلیمان زاده با بیان اینکه ما فاقد بانک اطلاعاتی و اطلس مساجد هستیم و مساجد شناسنامه دار نیستند، افزود: در بحث شبکه بندی مساجد گام هایی برداشته شده که در صدد تقویت آن هستیم، در مرکز استان بر اساس مناطق ۱۲گانه شیراز شبکه بندی مساجد شروع شده و در هر منطقه یک مسئول از بین ائمه جماعات  و یک نفر برای کارهای دبیرخانه و جلسات و یک نفر به عنوان هماهنگ کننده به عنوان معین در خدمت مسئول منطقه در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: شبکه سازی مساجد در چارت سازمانی تعریف شده و همچنین وظایف ائمه جماعات و هیأت امنا و دیگر ارکان مساجد در این چارت تعریف شده  ودرقالب آن به امور مساجد رسیدگی میشود. و همچنین شیوه نامه تعامل مساجد و چگونگی ارتباط مساجد باهم نیز تهیه شده وبه دست مسئول مناطق سپره شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha