پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بیست و دومین اجلاسیه اساتید حوزه علمیه قم

حوزه/ پس از حدود ۴ سال کار کارشناسی با حضور و مساعدت ۵۰۰ استاد از مراکز تخصصی و فقهی، نقشه علمی حوزه نهایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در بیست و دومین اجلاسیه اساتید عالی، خارج، مراکز تخصصی و سطح یک حوزه که به صورت مجازی در سالن آیت الله حائری  مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، گفت: محدودیت های دوره های کرونایی موجب شد این اجلاسیه را متمایز تر از اجلاسیه دیگر به صورت مجازی و با حضور همه اساتید برگزار کنیم.

معاون آموزش حوزه های علمیه افزود: سال گذشته همراه با اتفاقات تلخ، اتفاقات خوب نیز رخ داد و آن طرح تکریم اساتید با تلاش مدیر حوزه های علمیه و دفتر رهبر معظم انقلاب بعد از دو سال به ثمر نشست.

وی بیان داشت: پس از حدود ۴ سال کار کارشناسی با حضور و مساعدت ۵۰۰ استاد از مراکز تخصصی و فقهی، نقشه علمی حوزه نهایی شد. این نقشه در پاسخ گویی به نیازها جامعه، نظام و با توجه به کار ویژه روحانیت است که به تصویب رسید.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد گفت: این میدان ویژه ای است که تنها با مشارکت اساتید قابل اجرا است.

معاون آموزش حوزه های علمیه افزود: در اجلاسیه سابق، کمیسیون هایی تشکیل می شد و امسال به دلیل تغییر وضعیت از آراء و نظر اساتید استفاده شد. ابتدا از۱۵۰  استاد با سابقه خوب به صورت مکتوب و بعضی به صورت حضوری نظر خود را در مورد موضوع برگزاری اجلاسیه ارائه دادند.

وی بیان داشت: در قسمت مدارس علمیه، اساتید با سابقه انتخاب شدند و نظر خود ارائه دادند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد گفت: کرونا با همه تلخی ها برکاتی هم به همراه داشت، چرا که در همان ابتدای شیوع کرونا بحث آموزش و درس را تبدیل به بحران کرد، دلیل این امر عدم آماده بودن زیرساخت ها بوده است، ولی به سرعت همه امکانات برای رفع مشکلات و بارگذاری صوت ها در پیشخوان حوزه، بسیج شد و خود این امکانات و ابزار نوینی بود که توانست به سرعت به کمک حوزه بیاید و قرار است از این امکانات در ادامه کار استفاده شود.

معاون آموزش حوزه های علمیه افزود: در همین رابطه گنجینه ای از صوت اساتید گردآوری شد و چند آزمون به صورت مجازی برگزار شد، ولی نگرانی در بحث تربیت و ارائه مباحث اخلاقی است و امید است این مشکلات هرچه زودتر به پایان برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha