پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار معاونان مرکز خدمات با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین نوری، پشتیبانی مرکز خدمات حوزه از سربازان خط مقدم فرهنگی کار مقدسی دانست و گفت: اگر این خدمات و امدادرسانی‌ها نباشد حرکت علمی و تبلیغی طلاب و روحانیون کند می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بجنورد، معاون سلامت و امور بیمه‌ها، مدیرکل امور استان‌ها و مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور به نمایندگی از رئیس مرکز خدمات با نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی دیدار و گفت و گو کردند و انتصاب ایشان را به این مسئولیت تبریک گفتند.

حجت الاسلام و المسلمین نوری نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در این نشست از فعالیت‌های مرکز خدمات در خدمت رسانی به سربازان حضرت ولی عصر(عج) قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با بیان اینکه روحانیت در طول تاریخ همواره در حال تحول بوده است، گفت: پس از انقلاب اسلامی تحول بیشتری در حوزه‌های علمیه رخ داد و در بخش‌های آموزش، خدمات، گسترش حوزه‌ها و ورود به عرصه‌های اجتماعی و آموزشی در حال تحول و تکامل است.

وی تصریح کرد: طلاب و روحانیون مدافع دین، انقلاب و نظام هستند و در معضلات فرهنگی این قشر زودتر از دیگران واکنش نشان داده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین نوری گفت: شما در مرکز خدمات از سربازان خط مقدم فرهنگی پشتیبانی می‌کنید و مطمئناً اگر طلاب و روحانیون دغدغه کمتری داشته باشند بهتر می‌توانند با کمبودهای فرهنگی و معضلات اجتماعی مقابله کنند.

وی عنوان کرد: اگر این خدمات و امدادرسانی‌ها نباشد، حرکت طلاب و روحانیون کند می‌شود، لذا کار شما بسیار مقدس است و ما هم وظیفه داریم درجایی که کاری برای دین و نظام انجام شد از آن حمایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی از توجه مرکز خدمات به معمرین قدردانی کرد و گفت: معمرین زمانی مشعل دین را روشن نگه داشته بودند تا آن را به نسل‌های بعدی منتقل کنند و امروز که این افراد زمین‌گیر شده‌اند وظیفه ما است که از آنها حمایت کنیم.

هویت بخشی به خانواده طلاب از اهداف برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات است

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام رحمانی مهر مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات ضمن ابلاغ سلام حجت الاسلام و المسلمین ربانی، گفت: مرکز خدمات نهادی است که به امر مقام معظم رهبری تأسیس شده است تا با کاهش مشکلات طلاب و روحانیون، آنان با دغدغه کمتری به امور حوزوی خود بپردازند.

وی با اشاره به جامعه هدف مرکز خدمات حوزه کرد: تمامی طلاب و روحانیون ایرانی، غیر ایرانی، شیعه و سنی، برادر و خواهر و همچنین معمرین، خانواده روحانیون مرحوم و ائمه جماعت تحت پوشش مرکز خدمات هستند.                                    

مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: خدمات مرکز شامل کسانی می‌شود که در ارگانی استخدام نیستند و به یکی از شئون طلبگی مانند تحصیل، تبلیغ، تدریس و پژوهش مشغولند.

وی تصریح کرد: مرکز خدمات توجه به خانواده طلاب را مورد توجه قرار داده و به همین منظور معاونت خانواده و امور فرهنگی در مرکز به منظور خدمت رسانی به خانواده‌ها تأسیس شده است و هویت بخشی به خانواده طلاب از جمله اهداف مهم این خدمات فرهنگی است.

حجت الاسلام رحمانی مهر گفت: تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون سراسر کشور، برگزاری اردوهای خانوادگی، همایش خانوادگی تلبس ویژه تازه ملبسین و کارگاه‌های آموزشی پیوندهای آسمانی ویژه زوج‌های جوان طلبه از جمله برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات هستند.

وی، توانمندسازی معیشتی خانواده طلاب را از رویکردهای جدید مرکز عنوان کرد و افزود: نگاه مرکز خدمات این است که خانواده طلاب حرفه‌ای را فرا بگیرند تا بتوانند به معیشت خانواده کمک کنند یا حداقل در کاهش هزینه‌های زندگی مؤثر باشند.

مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه های علمیه در ادامه درباره صندوق قرض‌الحسنه مرکز، خدمات مسکن و جذب ظرفیت‌ها و منابع توضیحاتی ارائه کرد.

وی بیان کرد: مرکز خدمات حوزه با تأسیس اداره کل جذب ظرفیت‌ها و منابع در تلاش است با جذب منابع پایدار گام‌های مؤثری برای کاهش مشکلات طلاب بردارد و مطمئناً همراهی نمایندگان ولی فقیه در استان می‌تواند کمک مؤثری برای مرکز در این زمینه باشد.

حجت الاسلام رحمانی مهر همچنین درباره قرارگاه جهادی پیامبر اعظم(ص) در مرکز خدمات در ایام شیوع ویروس کرونا و همچنین عملکرد این قرارگاه در مقابله با کرونا و برگزاری رزمایش‌های مواسات مؤمنانه در سراسر کشور توضیحاتی ارائه کرد.

فعالیت‌های مرکز خدمات هدفمند و همسو با رسالت حوزه است

در ادامه این جلسه، حامد نیکزادیان مدیر کل امور استان های مرکز خدمات حوزه های علمیه ضمن تبریک به حجت الاسلام و المسلمین نوری برای انتخاب و انتصابشان به عنوان نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، گفت: مرکز خدمات در سال 70 به امر مقام معظم رهبری(عج) در قم تأسیس شد و از سال 75 در سایر استان‌ها گسترش یافت و امروز در تمامی استان‌ها دارای مرکز استانی است.

وی بیان کرد: ارائه خدمات هدفمند همسو با رسالت حوزه از رویکردهای مهم مرکز خدمات است و بر اساس این رویکرد طلاب نخبه و ممتاز و کسانی که در انجام امور حوزوی خود مجد هستند بیشتر حمایت خواهند شد.

مدیر کل امور استان‌های مرکز خدمات حوزه گفت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بازوی نمایندگان ولی فقیه در حمایت از طلاب و روحانیون هستند و برای موفقیت در انجام وظیفه خود نیازمند حمایت معنوی ایشان از فعالیت‌های مرکز هستیم.

تقدم پیشگیری بر درمان رویکرد مرکز خدمات در زمینه بهداشت و سلامت است

در ادامه جلسه، دکتر حدادی منش معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به فعالیت‌های مرکز خدمات در زمینه بهداشت سلامت گفت: تقدم پیشگیری بر درمان به عنوان شعار اصلی و رویکرد مرکز خدمات در زمینه بهداشت و سلامت است و به همین منظور مرکز اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی بهداشت و سلامت ویژه طلاب و خانواده‌هایشان نموده است.

وی، فرهنگ‌سازی سلامت در میان خانواده‌ها را ازجمله اهداف برگزاری کارگاه‌های آموزشی عنوان کرد.

دکتر حدادی منش بیان کرد: طرح سنجش سلامت یکی دیگر از اقدامات مرکز خدمات در زمینه تقدم پیشگیری بر درمان است و در این طرح تمامی طلاب ورودی به حوزه‌های علمیه سنجش سلامت می‌شوند و برای آنها پرونده سلامت تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته تعدادی از نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه و معمرین نیز مورد سنجش قرار گرفتند و وضعیت بیماری آنها مشخص و تحلیل شد.

معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات گفت: بر اساس بیماری‌هایی که در طرح سنجش سلامت مشخص می‌شوند آموزش‌های لازم متناسب با هر بیماری به طلاب ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: تمامی طلاب و روحانیون جامعه هدف مرکز خدمات تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی یا بیمه سلامت هستند و در دوره ریاست حجت الاسلام و المسلمین ربانی بحث بیمه تکمیلی طلاب نیز راه‌اندازی شده است.

دکتر حداد منش گفت: طرح تکریم معمرین و خانواده روحانیون مرحوم و دیدار با آنان از برنامه‌های مورد تأکید رئیس مرکز خدمات است و مطمئناً حضور نماینده ولی فقیه در استان در این دیدارها نقش مؤثری در روحیه معمرین و خانواده‌ها خواهد داشت.

همچنین، حجت الاسلام توسلی نژاد، مدیر کل مرکز خدمات استان خراسان شمالی در سخنانی از همراهی نماینده ولی فقیه در استان با مرکز خدمات به ویژه در برنامه‌های دیدار با معمرین و خانواده روحانیون مرحوم قدردانی کرد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha