یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سلیمانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان، بی اعتنایی به قدرت مردم و دل بستن به قدرت بیگانه را از مهمترین عوامل سقوط رژیم پهلوی دانست و گفت: امام امت با بهره مندی از قدرت مردم و ایستادگی در برابر استکبار جهانی رژیم شاهنشاهی را سرنگون کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی ، ظهر امروز ۱۳ بهمن در اولین نشست خبری با خبرنگاران کاشان، ضمن تبریک ولادت کوثر قرآن، حبیبه پیامبر (ص) و سیده زنان عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی تحول بنیادین در نظام مردم سالاری به وجودآمد، گفت: هیچ کس باور نمی کرد که با  سرنگونی نظام ستمشاهی  که از حمایت  شرق و غرب برخوردار بود، یک نظام مردم سالار دینی در ایران شکل بگیرد.

 نماینده ولی فقیه در کاشان، بی اعتنایی به قدرت مردم  و دل بستن به قدرت بیگانه را از مهمترین عوامل سقوط  رژیم پهلوی دانست و با بیان اینکه انقلاب اسلامی از مجاری طبیعی شکل گرفت، افزود: امام امت با بهره مندی از قدرت مردم و ایستادگی در برابر استکبار جهانی رژیم شاهنشاهی را سرنگون کرد.

 وی  ادامه داد: همان طور که  امام با کمک مردم انقلاب را تثبیت کرد و در دوران دفاع مقدس در برابر استکبار ایستاد، امروز هم رهبر معظم انقلاب با قدرت هرچه تمام تر برای حفظ انقلاب در برابر استکبار جهانی شجاعانه ایستاده اند.

امام جمعه کاشان، به قدرت رهبری و مردم در  پیروزی انقلاب  اسلامی ایران اشاره کرد و تصریح کرد: رهبری بدون مردم، قدرت ندارد و مردم هم بدون رهبر سرگردان هستند.

وی به تفاوت رهبری جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای جهان اشاره کرد و گفت:  رهبری در جمهوری اسلامی بر خلاف کشورهای دیگر که سیاسی و اقتصادی هستند، دینی، اعتقادی، مکتبی و مردمی است و امام(ره) و رهبری در جایگاه مرجعیت شناخته می شوند.

عضو خبرگان رهبری، ولی فقیه را نائب امام زمان(عج) خواند و تصریح کرد: نظام اسلامی ایران  طی ۴۲ سال گذشته با بهره مندی از رهنمودهای رهبری آگاه و شجاع و بصیرت و آگاهی مردم قدرتمندانه به حرکت خود ادامه داده و می دهد.

آیت الله سلیمانی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری حوزه درباره رویکرد و برنامه های نمایندگی ولی فقیه در کاشان، گفت:  در حکم مقام معظم رهبری، ماموریت های متنوعی از جمله ارتباط با بدنه جامعه به ویژه نسل جوان و توجه به مردم ابلاغ شده است.

 وی، ایجاد وحدت بین گروه ها و جناح ها و رفع اختلافات را از مهمترین وظایف دینی  و اخلاقی خود در منطقه کاشان برشمرد و ادامه داد:  با توجه به اینکه مردم این دیار براساس فرمایش مقام معظم رهبری حد نصاب وظیفه خود را طی این دوران و حتی  قبل از پیروزی انقلاب اسلامی انجام دادند، مسئولین هم وظیفه دارند پاسدار نظام و قدردان زحمات مردم دارالمومنین کاشان باشند.

خبرنگاران سفیران دانایی اند

علیرضا کاشانی‌نژاد، مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان کاشان نیز در پایان جلسه‌ با تاکید بر اینکه خبرنگاران، سفیران دانایی و روایت‌گران صادق هستند، گفت: خبرنگاران نقش بی‌بدیلی در افزایش سطح آگاهی، امید، نشاط اجتماعی و بالندگی جامعه دارند.

وی، با اشاره به بحث منطقه‌ای ای  شدن ائمه جمعه با حضور آیت‌الله سلیمانی در کاشان، افزود: با این افزایش وظیفه کار دفتر امام جمعه کاشان و شخص ایشان در اتحاد و انسجام ائمه جمعه منطقه شمال استان اصفهان افزایش یافته‌ است.

به گفته وی، ۱۷ امام جمعه منطقه شمال استان اصفهان، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه این منطقه را با محوریت کاشان تشکیل می‌ دهند.

کاشانی‌نژاد، از برگزاری نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی کاشان به صورت منطقه‌ای خبر داد و افزود: این نشست با حضور فرمانداران، شهرداران، روسای اطلاعات، اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۱۷ امام جمعه منطقه شمال استان اصفهان، فردا ۱۴ بهمن در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha