چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
جواد محدثی در کنگره ملی شعر فاطمی

حوزه/ یکی از اساتید شعر آیینی گفت: مجموعه‌سازی برای آثار پراکنده کار ارزشمندی است و باید اشعاری که به یاد حضرت زهرا سلام‌الله علیها سروده شده گردآوری، چاپ و عرضه شود تا گامی در راستای غنای فرهنگ دینی باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد محدثی طی سخنانی در اختتامیه دومین کنگره شعر فاطمی در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: داشتن توفیق برای سرودن شعر و یاد منقبت‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام یک جایزه ویژه است و این توفیق نصیب هرکسی نمی‌شود.

وی افزود: این‌گونه مراسم و جشنواره‌ها سبب می‌شود استعدادهایی در مسیر خاص و ارزشی شکوفا شود و ارزش پیدا کند و به غنای فرهنگ دینی و ادبیات آیینی افزوده شود.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: یکی از گام‌های خوبی که در سال‌های گذشته برداشته‌شده چاپ مجموعه‌ای از اشعار آیینی به مناسبت‌های مختلف بوده که بر غنای معارف ادبی افزوده است.

نویسنده برجسته کشوری خاطرنشان کرد: مجموعه‌سازی برای آثار پراکنده کار ارزشمندی است و باید اشعاری که به یاد حضرت زهرا سلام‌الله علیها سروده شده گردآوری ، چاپ و عرضه شود تا گامی در راستای غنای فرهنگ دینی باشد.

وی یادآور شد: اگر در متون دینی به‌دقت توجه شود شخصیت حقیقی و جامعیت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در معارف دینی به‌درستی بیان‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محدثی افزود: هر جا مفهوم جهاد ،شهادت ،حجاب و عفاف و حیا، دفاع از ولایت، همسرداری و خانواده الگو مطرح می‌شود نام حضرت زهرا سلام‌الله علیها نیز به میان می‌آید.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: اگر به دنبال تربیت نسل دوستدار اهل‌بیت(ع) هستیم، پیش‌نیازش انتقال معرفت اهل‌بیت(ع) به فرزندان است که این معرفت می‌تواند محبت را به دنبال داشته باشد.

محدثی یادآور شد: شناخت و شناساندن اهل‌بیت(ع) می‌تواند منجر به محبت و مودت شود و در نهایت تبعیت عملی و اطاعت را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: باید اهل‌بیت(ع) جنبه الگویی برای ما داشته باشند و مسئولیت افرادی که در این حوزه‌ها شعر و آثار ادبی خلق می‌کنند بسیار سنگین است چراکه این اشعار و سروده‌ها و متن‌ها در جامعه تبدیل به فرهنگ خواهد شد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: اشعار خرافی، سست، غلوآمیز، سخیف و بی‌محتوا نیز تبدیل به فرهنگ خواهد شد به همین خاطر باید مواظب محتوای ادبی اشعار و سروده‌ها و متون ادبی باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محدثی تأکید کرد: شاعر آیینی و اهل‌بیت(ع) باید توجه کند که معرفت را از چه سرچشمه‌ای به دست می‌آورد چون انسان بازتاب‌دهنده چیزی است که می‌خواند، می‌آموزد و منتقل می‌کند و بازنشر خواهد داد.

سخنران اختتامیه دومین کنگره شعر فاطمی خاطرنشان کرد: لازم است اشعار، سروده‌ها و متون ادبی که در این‌گونه جشنواره‌ها خلق می‌شود تبدیل به کتاب شود تا هم به غنای متون و اشعار آیینی اضافه شود و هم به‌نوعی ترویج کننده فرهنگ دینی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha