جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علی عباسی

حوزه/ همزمان با دهه مبارک فجر، همایش بزرگداشت چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان «انقلاب اسلامی، بالنده و استوار»، با سخنرانی رئیس جامعةالمصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در مراسم  همایش بزرگداشت چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) تا امروز منشأ خیرات و برکات ابدی برای امت اسلام بوده‌اند و پیروزی انقلاب اسلامی نیز به برکت فرهنگ علوی(ع) و فاطمی(س) شکل گرفت.

وی ادامه داد: امروز که در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم، به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی)، مرحله جدیدی از انقلاب آغاز شده که با آرمان بزرگ ایجاد تمدن اسلامی پیوند خورده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با اشاره به تقابل دو اندیشه بزرگ بلوک شرق و غرب در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز داشت: در این زمان، جز دو ایده بزرگ، اندیشه مارکسیستی بلوک شرق و اندیشه سرمایه‌داری بلوک غرب، هیچ اندیشه دیگری مطرح نبود، ولی پیروزی انقلاب اسلامی راه جدیدی را گشود. انقلاب اسلامی، صرفاً براندازی رژیمی وابسته نبود، بلکه ارائه الگو و اندیشه‌ای تازه برای بشریت به شمار می‌رفت که موجب غافلگیری و نگرانی قدرت‌ها از انقلاب اسلامی شد و بنابراین، از روز نخست کوشیدند این پدیده را مهار و در صورت امکان حذف نمایند.

رئیس جامعةالمصطفی دستکاری حقایق و واقعیت‌ها را یکی از شیطنت‌های امپراتوری رسانه‌ای غرب برشمرد و تصریح کرد: امروز شاهدیم چه حجم بزرگی از فعالیت‌های این رسانه‌ها معطوف به اسلام‌هراسی و مقابله با اسلام ناب محمدی(ص) است. ملت و کشور ما و به ویژه نسل جوان، آماج این جنگ جدید است که باید با هوشیاری، از این تقابل جدید نیز پیروز خارج شویم. در برابر این مواجهه همه‌جانبه، رسالت بزرگی بر عهده مراکز فرهنگی و علمی است تا در این رویارویی نقش‌آفرین باشند.

وی در پایان، امید، صبر، توکل بر خدا و تلاش را مسیر اصلی پیروزی و پیشرفت چهل‌و دوساله انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: به یاری خداوند متعال و با هدایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) و هوشیاری ملت بزرگ، این مسیر تا رسیدن به اهداف نهایی ادامه خواهد یافت.

در این برنامه، نماینده ولی فقیه در سپاه نیز با اشاره به چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: به رغم همه فشارها، انقلاب اسلامی هرگز از حرکت بازنایستاده است. انقلاب اسلامی با وجود فراز و نشیب‌ها، رو به پیشرفت بوده است و از دیگرسو، دشمنان آن نیز در دشمنی خویش عقب ننشسته‌اند.


حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌صادقی، در ادامه‌، تصریح کرد: انقلاب اسلامی همواره با فتنه‌های شکننده‌ای مواجه بوده، ولی حتی توقف هم نداشته و رو به تعالی بوده است. استکبار می‌داند که انقلاب اسلامی مرگ تدریجی او را رقم زده است. به اعتراف آنان، بین ایران و امریکا انقلاب اسلامی نشسته است و نمی‌گذارد کشورهای دیگر به امریکا نزدیک شوند؛ از این رو، بسیار می‌کوشند که انقلاب اسلامی را از میان بردارند. آنان معترف‌اند که یا باید تن به مرگ دهند یا انقلاب اسلامی را نابود سازند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه مکتب حاج قاسم، مکتب سربازی و فرمانبری است، اظهار داشت: در صدر اسلام ولایتمداری نبود، ولی اکنون خرسندیم که این بعد عظیم اسلامی را به منصه ظهور رسانده‌ایم. این موهبت، به برکت حضور امت و اتصال به ولایت به دست آمده است. دشمن نیز به نتیجه رسیده است که باید این اتصال را از هم بگسلد تا ملت شریف ایران مجری خواسته مستکبران شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha