سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
علی عباسی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در سخنانی، انقلاب اسلامی را موجب عزتمندی مسلمانان و پیروان مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) برشمرد و گفت:مستکبران با استفاده از ابزار رسانه می‌کوشند چهره موجهی از خود و تصویر مکدری از مخالفان نشان دهند و در چهل سال گذشته هم برای تخریب چهره انقلاب اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعةالمصطفی،در افتتاحیه بیت‌الکساءالیمانی ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت صدیقه طاهره(س)، دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و ولادت رهبر کبیر انقلاب اسلامی و تقدیر از افرادی که در مسیر خدمت به طلاب علوم دینی از کشورهای مختلف می‌کوشند، بیان کرد: خداوند در قرآن کلمه حق را به «شجره طیبه» تشبیه می‌کند که ثمرات و آثارش روز به روز شکوفاتر می‌شود.

وی با بیان اینکه وجود مقدس حضرت فاطمه(س) شجره طیبه بودند و تا امروز از برکات این وجود مقدس برخورداریم، اظهار داشت: خدا و پیامبر گرامی اسلام(ص)، وجود مقدس حضرت فاطمه(س) را کوثر خطاب کردند؛ آن حضرت در فرهنگ و جامعه‌ای حضور داشتند که زنان و دختران از کمترین ارزش برخوردار بودند. امروز نیز حضرت صدیقه طاهره(س) منشأ رشد، بالندگی و شکوفایی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  عباسی با اشاره به فرهنگ جدید بشری، ابراز کرد: امروز در فرهنگ و تمدن جدید، که مدعی دفاع از حقوق زنان است، ظلم‌هایی در حق زن صورت می‌گیرد که کمتر از زمان جاهلیت نیست.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به تکریم رسول خدا(ص) از دختر گرامی‌شان، خاطرنشان ساخت: حضرت فاطمه زهرا(س) اسوه و الگویی برای بشریت در همه جهات به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه عفاف و پاکدامنی فقط مختص زنان نیست، از حضور زنان در اجتماع و دفاع از حق و نقش‌آفرینی آنان در این عرصه سخن گفت و با اشاره به تضعیف اساس خانواده در تمدن غرب ابراز کرد: حضرت فاطمه(س) علی رغم عمر کوتاه، در همه زمینه‌ها الگوی کاملی برای انسان‌ها هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران هم یکی از آثار وجودی حضرت فاطمه(س) است. فرهنگ علوی(ع) و فاطمی(س) در این انقلاب متجلی شده است و یکی از جلوه‌های این شجره طیبه، انقلاب اسلامی ایران است.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به وضعیت جامعه ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: انقلاب اسلامی نقطه عطفی برای تاریخ ما، پیروان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و حوزه‌های علمیه شد. با پیروزی انقلاب اسلامی، تاریخ بشریت ورق خورد. انقلاب اسلامی پدیده بسیار شگرفی است و هنوز عظمت این حادثه به درستی آشکار نشده است. در چهار دهه‌ای که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته، معادلات عالم عوض شده است.

وی با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، امریکایی‌ها در ایران اختیاردار همه امور بودند، اظهار داشت: امروز نیز اوضاع در هر جایی که این سلطه‌گران حضور دارند، بر همین منوال است. انقلاب اسلامی راه عزت را برای بشریت، مسلمانان و پیروان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) گشود. البته پایداری در این مسیر هزینه‌هایی هم دارد که باید صبورانه تحمل کرد.

رئیس جامعةالمصطفی، با بیان اینکه استقامت سبب می‌گردد رحمت الهی نازل شود، اذعان نمود: از زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده است، سلطه‌گران آرام ننشسته‌اند و از روز نخست مزاحمت‌ها آغاز شده است که تا امروز در قالب‌های مختلف مانند جنگ داخلی، جنگ بیرونی، تحریم و جنگ رسانه‌ای ادامه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین  عباسی، در ادامه، رسانه‌ها را در دنیای کنونی، یکی از مهم‌ترین ابزار استعماری دانست که می‌کوشند ذهن مردم را آن گونه‌ای که آنان می‌پسندند، جهت ‌دهند و ابراز داشت: مستکبران با استفاده از ابزار رسانه می‌کوشند چهره موجهی از خود و تصویر مکدری از مخالفان نشان دهند و در چهل سال گذشته هم برای تخریب چهره انقلاب اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.

رئیس جامعةالمصطفی، در بخش دیگری از سخنانش، جامعةالمصطفی را از برکات انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: هدف انقلاب اسلامی، رساندن پیام اسلام حقیقی به عالم است. این، مأموریت ماست و به آن افتخار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی خطاب به طلاب غیرایرانی بیان کرد: حوزه علمیه خانه شماست و به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، شما صاحبخانه‌اید و شأن ما نیز خدمتگزاری به شما در راه تحصیل معارف ناب اسلامی است.

رئیس جامعةالمصطفی، در پایان، جوانی را فرصت بسیار مناسبی برای تحصیل علم، تهذیب نفس و آمادگی برای ایفای رسالت الهی برشمرد و بر استفاده هر چه بیشتر از این فرصت در راه تقویت علمی و فرهنگی تأکید نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha