جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: برای این انقلاب و شجره طیبه خون‌های پاک ریخته شده و مردم ایران با تمام سختی‌ها و مشکلات، صبورانه استقامت کردند چراکه زیرساخت فکری مردم ایران عاشورای امام حسین علیه‌السلام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی طی سخنانی در شب ۲۲ بهمن‌ و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: قرآن کریم می‌فرماید هر فردی خدا و رسولش و کسانی‌که ایمان آورده‌اند را به ولایت و سرپرستی خود بپذیرد پیروز است چراکه چنین کسی از حزب خداوند است و تنها حزب خداوند پیروز است.

تولیت حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: مؤمنان باید برای رسیدن به نصرت الهی ولایت‌پذیر و ولایت مدار باشند، هم در بعد اعتقادی ولایت را بپذیرند و هم در عمل به آن ملتزم باشند.

آیت‌الله سعیدی تأکید کرد: در قرآن کریم ولایت مدارانی  مورد نظر هستند که هم ولایت خدا را پذیرفته‌اند و هم ولایت رسول خدا را قبول کرده‌اند و هم به ولایت مؤمنان خاص یعنی امیرالمؤمنین و ائمه معصومین ایمان‌دارند و این افراد حزب‌الله هستند.

امام‌جمعه قم یادآور شد: منظور از پیروزی آن نیست که مردان جنگی به آن می‌اندیشند بلکه پیروزی یعنی غلبه فکر و فرهنگ و گفتمان یک شخص بر افکار و فرهنگ‌های دیگر و این‌گونه افراد درهرحال پیروز هستند حتی اگر در ظاهر شکست بخورند پیروز هستند چون فکر و فرهنگ آن‌ها بر دیگر افکار و فرهنگ‌ها غلبه پیدا می‌کند.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: ملت ایران سلسله ولایت، از ولایت رسول خدا تا به امروز که به ولایت‌فقیه می‌رسد را پذیرفته‌اند و هر کسی در قلب خودش ولایت علوی را پذیرفته باشد و در عمل نیز به این ولایت ملتزم باشد حزب خداوند و پیروز میدان خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم اظهار داشت: چنین ملتی در تهدیدها و تحریم‌ها از خود ضعف نشان نمی‌دهد و باید نسبت به آنچه در انقلاب اسلامی اتفاق افتاد و الطاف الهی را مردم مشاهده کردند با یک نگاه ولایتی و الطاف الهی مورد پژوهش قرار دهیم.

آیت‌الله سعیدی تأکید کرد: در حال حاضر در ذهن بسیاری از کسانی که بیرون از انقلاب و این کشور هستند سئوالی وجود دارد که این‌همه سال از انقلاب اسلامی گذشته و این‌همه بحران‌های اقتصادی و اجتماعی و فتنه‌ها و سوء تدبیرها و عملکرد بد مسئولین وجود داشته ولی همچنان مردم در صحنه هستند و چطور است که با کمتر از این فتنه‌ها و حوادث کشورها و نهضت‌هایی سقوط کرده اما در ایران این اتفاق روی نداده است؟

وی افزود: تمامی این‌ها به برکت ولایت‌پذیری مردم ایران است چون مردم برای ولایت و دین انقلاب کردند نه برای آب‌ونان که با نبود نان‌وآب دست از انقلاب بردارند.

آیت‌الله سعیدی یادآور شد: در این تحریم‌ها و تهدیدها اختراعات و اکتشافات و فن‌آوری‌هایی ایجاد شد و دست‌یابی به علوم و فنون در سختی‌ها پدیدار گشت که تماماً به برکت ولایت‌پذیری مردم بود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن در سایه نام خدا و ذکر خدا بود و مردم با ذکر خداوند و اجرای احکام اسلامی که جاری بشود به میدان آمدند اما در دیگر کشورها این‌گونه نیست.

وی در ادامه با اشاره به دیگر دلایل پیروزی و استمرار نظام و انقلاب اظهار داشت: به‌پای این انقلاب و شجره طیبه خون‌های پاک ریخته شده  و مردم ایران با تمام سختی‌ها و مشکلات، صبورانه استقامت کردند چراکه زیرساخت فکری مردم ایران در انقلاب و بعد از آن ، عاشورای امام حسین علیه‌السلام بود و پیروزی‌های خود را مرهون نصرت الهی و عنایات خاص امام زمان(عج) می‌دیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha