پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سلیمانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه طلوع معنویت و افول مادیت به برکت انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت، گفت: انقلاب اسلامی ایران با ایجاد تحول بنیادین دگرگونی های نهادهای اجتماعی را با خدا محوری انجام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، در خطبه های نماز جمعه این هفته کاشان، در مصلای بقیة الله الاعظم (عج) این شهر، با تبریک فرا رسیدن ماه رجب گفت: با مضاعف شدن حسنات در این ماه بدی‌ها، زشتی‌ها و پلیدی‌ها محو می‌شود.

وی اعتکاف را از اعمال زیبای ماه رجب و سنت زیبای اسلامی دانست و ادامه داد: گرچه با توجه به شرایط کرونا شاید امکان برگزاری این مراسم فراهم نباشد ولی اعتکاف گل سرسبد این ماه است.

عضو خبرگان رهبری، با بیان اینکه نماز جمعه کاشان به خاطر شرایط کرونایی با حداقل افراد بر اساس فقهی و شیعی برگزار خواهد شد، افزود: به توجه به اینکه آمار مبتلایان به کرونا رو به افزایش می باشد، نماز جمعه تعطیل نمی شود ولی با حداقل افراد از طریق رادیو کاشان پخش خواهد شد.

آیت الله سلیمانی، با قدردانی از حضورپرشور مردم دارالمومنین کاشان در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن امسال افزود: علی‌رغم اینکه قرار بود مراسم راهپیمایی امسال به صورت موتوری و خوروی برگزارشود ولی میدان جهان کاشان و دیگر شهرهای اطراف به عشق ولایت و نظام مملو از جمعیت بود .

وی با بیان اینکه از قرن شانزده میلادی به بعد انقلاب اسلامی ایران  از نظر سمبلیک نخستین انقلابی بود که برغرب پیروزی پیدا کرد، گفت : انقلاب ایران تنها انقلابی بود که اسلام هدایت کننده ، انرژی بخش ، موتور محرکه و محتوای واقعی آن بود و از کشورهای غربی و شرقی هیچ بهره ای نمی گرفت.

امام جمعه کاشان افزود: انقلاب اسلامی  ایران در کشوری شکل گرفت که از نظر استراتژیکی و اقتصادی برای قدرتهای بزرگ جهان حائز اهمیت بود.

 وی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دست قدرت مندترین کشور های دنیا را از منافعشان کوتاه کرد، گفت : انقلاب اسلامی کلیه معادلات سیاسی استکبار در ادامه سیاست سلطه گری به کشورهای جهان را به هم ریخت.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه طلوع معنویت و افول مادیت به برکت انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت، گفت : انقلاب اسلامی ایران با ایجاد تحول بنیادین دگرگونی های نهادهای اجتماعی را با خدا محوری انجام داد .

وی عنوان کرد : انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل با ترسیم چشم انداز وحدت بزرگ جهان اسلام ، حرکت اصیل بازیابی خویشتن خویش، گریز از سلطه، ایستادگی در برابر استعمار، ایجاد قطب سیاسی جدید درج هان و رسوایی رژیم های وابسته و تحمیلی در نطقه را فراهم کرد.

 عضو خبرگان رهبری ، به گسترش انقلاب اسلامی ایران در دنیا اشاره کرد و یادآور شد: با پیروزی انقلاب  اسلامی ایران ، مقاومت در لبنان ، فلسطین ،بیداری امت مسلمان در مصر، لیبی  و یمن شکل گرفت .

 وی افزود: دلیل اینکه امریکا و اسرائیل از حمله عربستان به یمن در کشتن انسانهای بیگناه حمایت می کنند به خاطر جلوگیری از نفوذ انقلاب اسلامی ایران است.

آیت الله سلیمانی در پایان قدرت انقلاب اسلامی ایران را در رهبری و مردم دانست و گفت: به اذعان  پوتین قدرت تفکر استشهادی، بسیجی و جهادی تنها قدرتی است که ایران دارد و هیچ ابر قدرتی در جهان از این قدرت برخوردار نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha