پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
زنان انقلابی

حوزه/ کارشناس دینی، با نگاه به وضعیت زنان در قبل از انقلاب و مقایسه آن با بعد از انقلاب در عرصه های مختلف آموزشی،علمی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و با اشاره به این مسئله که مسئله کرامت زن ملموس تر می شود، گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) با تحولی اساسی و ژرف در وضعیت زنان، جایگاه و منزلت آنان را اعتلا بخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، خانم معصومه نیکو خصال، کارشناس دینی در میزگرد علمی پژوهشی با عنوان «ابعاد عزت و کرامت ایران در پرتو انقلاب اسلامی »که به صورت مجازی در مدرسه علمیه حضرت زینب (س) یزد برگزار شد؛ به تبیین عزت ملی در بعد پیشرفت های زیر ساختی و رشد علمی و فناوری ایران در بعد از انقلاب پرداخت.

وی اظهار داشت: از جمله این پیشرفت‌های زیرساختی فناوری می توان به ۱۴ برابر شدن افزایش تولید برق، افزایش خطوط هوایی و هشت برابر شدن آزاد راه‌ها اشاره کرد و نیز پیشرفت های نظامی مانند ساخت انواع سلاح ها و تجهیزات نظامی و ساخت انواع بالگرد و تکنولوژی ساخت موشک و ماهواره نیز به برکت انقلاب حاصل شده است.

کارشناس دینی تصریح کرد: دشمنان همیشه درصد کم رنگ جلوه دادن برکات و ثمرات انقلاب بوده و هستند ولی دستاوردهای انقلاب به قدری چشمگیر است که هرگز قابل انکار نیست.

*رشد صنعت بعد از انقلاب اسلامی

خانم رقیه حسینی دبیر گروه علمی این مدرسه در ادامه این نشست به رشد فزاینده صنعت در بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: از مقایسه شاخصه های صنعت انقلاب با دوران پهلوی متوجه می شویم که به برکت انقلاب اسلامی به لحاظ تولید انرژی (که اصلی‌ترین عامل محرک صنعت است) در رتبه ۶ قرار داریم.

وی گفت: ایران بعد از انقلاب اسلامی در زمینه گاز طبیعی، سوخت هسته‌ای و سوخت های زیستی و نیز افزایش درخور توجه تولید فرآورده‌های پالایشگاهی، صاحب جایگاه و ارتقاء رتبه است؛ در صورتی که در زمان پهلوی تولیدات پالایشگاهی بسیار اندک و کار اصلی کشور خام‌فروشی بوده است.

خانم حسینی تصریح کرد: ارتقاء صنعت فولاد از رتبه ۳۰به ۱۳ در دنیا و رشد صنعت سیمان و صنعت تولید وسایل نقلیه و افزایش چشمگیر صادرات نیز بسیار قابل توجه است.

احیای منزلت زن از دستاوردهای انقلاب اسلامی

خانم مهدیه زارع نژاد عضو گروه علمی مدرسه علمیه حضرت زینب (س) هم در این نشست علمی، عزت و کرامت زنان در بعد از انقلاب را تبیین کرد و افزود:یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی مسئله کرامت و منزلت زن می‌باشد که از جمله ابعاد عزت و کرامت ایران به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: زن در نگاه امام خمینی (ره) مبدأ همه خیرات و سعادت  است و ایشان زن را با عظمت و کرامت معرفی کردند که سعادت و شقاوت جامعه تا حد زیادی به دست اوست

خانم زارع نژاد گفت: در حالی که در دوران قبل از انقلاب پادشاهان پهلوی نه فقط در عمل به منزلت زن توجهی نداشتند بلکه در گفتارشان نیز  زن را فقط محدود در ارضای نیاز جنسی مردان تصور می کردند.

*کرامت زنان با نگاه به پیشرفت های همه جانبه زنان در انقلاب اسلامی ملموس تر شده است

وی با نگاه به وضعیت زنان در قبل از انقلاب و مقایسه آن با بعد از انقلاب در عرصه های مختلف آموزشی،علمی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و با اشاره به این مسئله که مسئله کرامت زن ملموس تر می شود، گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) با تحولی اساسی و ژرف در وضعیت زنان، جایگاه و منزلت آنان را اعتلا بخشید.

عضو گروه علمی مدرسه اظهار داشت: انقلاب اسلامی جایگاه و منزلت زنان را اعتلا بخشید و در بسیاری از امور، مشارکت آنان را گسترش داد به طوری که توانستند در سرنوشت جامعه نقش آفرین باشند.

وی افزود: با توجه به این که دشمن سعی در از بین بردن دستاوردهای انقلاب دارد ولی وظیفه ماست که نقش ها و توطئه های دشمن را بشناسیم و تا زمانی که دشمن تسلیم نشده مراقب و هوشیار باشیم.

خانم فهیمه قاسمی عضو گروه علمی این مدرسه، در پایان به جایگاه عزت دینی و ارزش‌های اسلامی و مقایسه با دوران قبل از انقلاب پرداخت و گفت : از جمله ثمرات انقلاب اسلامی رشد دینی و افزایش بهره های معنوی در جامعه اسلامی است در حالی که هدف حکومت پهلوی دین زدایی و مقابله با اسلام بود.

وی تصریح کرد: به نقل تاریخ، بعد از انقلاب در زمینه دینداری رشد پیشرفت زیادی داشتیم از جمله در عزاداری سیدالشهدا که در زمان پهلوی مانع از عزاداری می‌شدند و بساط روضه خوانی و عزاداری را جمع می کردند و به زعم خودشان با منع عزاداری می خواستند مردم را متمدن کنند.

خانم قاسمی از دیگر دستاوردهای انقلاب در بعد عزت دینی را صدور انقلاب به دنیا نام برد و گفت: نامگذاری روز قدس «برخاسته از اندیشه عمیق و دقیق حضرت امام خمینی رحمت الله علیه» با هدف حذف موجودیت اسرائیل است که گسترش فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی و تفسیری و نیز برپایی نمایشگاه ها و جشنواره ها و اعیاد مذهبی ، نامگذاری معنوی اماکن و خیابان‌ها و ... نیز از برکات انقلاب اسلامی است و این انقلاب نه تنها سبب حیات ایران بلکه باعث سوق دادن جوامع دیگر به سوی دین و معنویت شد.

وی وظیفه معلمان و اساتید را در عرصه روشنگری و بصیرت بخشی به جامعه سنگین دانست و  افزود: تربیت نسل انقلابی  و آشنا به شاخص ها و ارزش های انقلابی از اولویت های آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha