شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی از پذیرش مدارس علمیه خواهران استان در مقطع سطح دو(کارشناسی) و سطح سه(کارشناسی ارشد) تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

خانم سیما صادقیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، گفت: حوزه‌ علمیه ‌خواهران آذربایجان شرقی دارای ۱۳ مدرسه علمیه در مقطع سطح ۲(کارشناسی)، یک مرکز آموزش عالی با گرایش های (فقه و اصول و کلام با گرایش مهدویت و رشته تفسیر) در تبریز و یک مرکز تخصصی در رشته اخلاق و تربیت در خسروشاه است که تمامی این مدارس آمادگی دارند از خواهران علاقه‌مند به تحصیل علوم دینی ثبت‌نام کنند. 

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی ادامه داد: علاقه مندان می توانند جهت دریافت دفترچه راهنمای پذیرش، فهرست مدارس علمیه و نام نویسی به پایگاه اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوزه‌های خواهران به آدرس www.paziresh.whc.ir در بازه زمانی ۱۳۹۹/۱۱/۲۵ الی ۱۴۰۰/۰۲/۳۱  مراجعه کنند. 

وی با اشاره به اینکه متولدین سال ۱۳۵۹ و پس از آن(حداکثر سن ۴۰ سال) برای مقطع دیپلم و متولدین سال ۱۳۸۲ و پس از آن (حداکثر ۱۷سال) برای مقطع سیکل مجاز به ثبت نام هستند، اظهار کرد: حافظان قرآن کریم و دارندگان تحصیلات دانشگاهی با ارائه مدرک معتبر به تناسب از تخفیف سنی تا حداکثر ۵ سال بهره مند می‌شوند. 

صادقیان ادامه داد: امسال آزمون کتبی بصورت مجازی در مورخه ۱۴۰۰/۰۳/۲۵ برگزار می‌شود و داوطلبان مقطع سطح دو، با احتساب تأثیر آزمون کتبی، مصاحبه و تحقیق محلی سنجش و گزینش‌ شده و اسامی قبول‌شدگان نهایی پس از مراحل پذیرش، در دهه آخر شهریورماه اعلام می‌شود. 

وی در خصوص مقطع تکمیلی، اضافه کرد: پذیرش مقطع عالی(سطح سه/کارشناسی ارشد) در استان آذربایجان شرقی در ۴ رشته تفسیر و علوم‌ قرآنی، فقه ‌و اصول، کلام اسلامی گرایش مهدویت، اخلاق و تربیت اسلامی، از طریق آزمون کتبی و مصاحبه علمی انجام می‌شود. 

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی ضمن توصیه به داوطلبان در خصوص مطالعه دقیق مندرجات دفترچه راهنمای پذیرش قبل از ثبت نام، خاطرنشان کرد: داوطلبان قبل از خرید کارت ثبت نام با مراجعه به فهرست مدارس علمیه دارای پذیرش از وجود دوره و رشته مورد نظر در مدرسه علمیه محل سکونت خود اطلاع یابند و جهت دریافت منابع آزمون به سایت  www.whc.ir مراجعه نمائید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عاطفه پورفرج IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    1 1
    سلام. من ساکن شهر ورزقان هستم هر قدر سعی میکنم در آزمون سطح دو ثبت نام کنم مینویسه فاصله واحد آموزشی تا محل سکونت بیش از حد هست من چطور این مشکل رو رفع کنم هر شهری میزنم همینو میگه لطفا راهنمایی کنید.