شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
انقلاب اسلامی زمینه ریشه کنی استکبار از خاورمیانه

حوزه/ نشست برخط با موضوع «ارزیابی انقلاب اسلامی در ۴۲ سالگی» با سخنرانی دکتر حسین مطیع، ویژه کارکنان و طلاب مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، دکتر حسین مطیع، در نشست برخط با موضوع «ارزیابی انقلاب اسلامی در ۴۲ سالگی»، گفت: طی چند سال از گذشت انقلاب اسلامی برخی برای ارزیابی انقلاب دستاوردها را بیان می کنند و برخی سراغ نقاط ضعف می روند و سیاه نمایی، اعتراض و بزرگ نمایی عیوب را در دست دارند.  حال آنکه باید مبنایی را پیدا کنیم که بتوان با آن انقلاب همه کشورها را ارزیابی یا نقد کرد.

وی با اشاره به کتاب صعود ۴۰ساله و آمارهایی از قبل و بعد انقلاب براساس اسناد موجود در سازمان جهانی، دستاورهای انقلاب را تعجب آور و تحسین بر انگیز خواند و اظهار کرد: در مقابل آن رسانه‌های معاند انقلاب اسلامی و برخی از روشنفکران و جیره خواران داخلی که هدفشان تخریب دستاوردهای انقلاب و سیاه نمایی خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

استاد دانشگاه، منبع شناخت اهداف نهایی انقلاب را در سخنان و پیام های امام راحل و شعارهای مردم در سال ۵۶ و ۵۷ دانست و افزود: در این منابع شش هدف نهایی انقلاب می توان بدست آورد .

مطیع، اولین هدف نهایی انقلاب را آزادگی دانست و گفت: آزادی در مقابل استعمار خارجی استقلال را به همراه دارد و آزادی در مقابل استبداد داخلی، مردم سالاری و جمهوریت را به همراه دارد.

وی در ادامه عقلانیت، معنویت، عدالت، استقلال و جمهوریت را از دیگر اهداف نهایی انقلاب بر شمرد و گفت: هدف از انقلاب برای به دست آوردن این ۶ مبنا است نه خلاصه شدن در رسیدن به رفاه در مادیات باشد.

استاد دانشگاه، ارزیابی درست از انقلاب اسلامی ایران را در بررسی امکانات اولیه، فرصت های خارجی، تلاش ۴۲ ساله و امدادهای غیبی بر شمرد و تصریح کرد: در بررسی امکانات اولیه در سال ۵۷  جایگاه کشور ایران در بین کشورهای دیگر به عنوان مکانی برای ایاب و ذهاب کشورها محسوب می شد. مردم جایگاهی نداشتند و در فرهنگ عامه مردم اینگونه القاء شده بود که هرچیز خوبی برای شاه  است، کشورهای بیگانه در تصمیم گیری حکومت در ایران دخالت داشتند. کشور ایران از لحاظ منابع طبیعی غنی است اما از لحاظ فرهنگی و اجتماعی در مرتبه پایینی قرار داشت، اما نکته مهم، اعتقادات مردم بود که ریشه در فطرت مردم دارد.

مطیع، موانع خارجی و داخلی را از مهمترین عوامل برای رسیدن به اهداف انقلاب برشمرد و اذعان کرد: موانع خارجی شامل جنگ ۸ ساله، دشمنی های آمریکا، دشمنی شوروی قبل از سرنگونی، دشمنی آلمان و فرانسه با فروش سلاح شیمیایی به عراق تحریم‌های اقتصادی و دشمنی‌های عربستان و وهابیت با آسیب زدن به حجاج است.

وی در ادامه، حضور تکنوکرات‌های بروکرات، لیبرالیسم و تحجرگراهایی، به عنوان موانع داخلی برشمرد و افزود: تکنوکرات‌های بروکرات سخت افزار هستند و قوانین را برای مردم سخت و دست و پاگیر می کنند و با این گمان موجب می شوند تا مردم از دین خسته شوند و لیبرالیسم  و تحجرگراها موانع نرم افزاری هستند که بیشتر از سنخ فکر و اندیشه نفوذ می کنند و  لیبرالیسم بیشتر در بین قشر تحصیل کرده یا خارج رفته تجربه گرایی بیشتر بین مذهبی ها رخ داد .

استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که با وجود جنگ و فریب رسانه ای چگونه می توان در برابر اهرم فشار و تبلیغات سلبریتی ها و مخالفین ایستادگی کرد گفت: ما در بکارگیری از رسانه خیلی ضعیف هستیم.  سلبریتی ها و مخالفین ابزار رسانه های افکار عمومی را در دست دارند و آن را تغییر می دهند، اما باید توجه داشت که ما بر حق هستیم هر چقدر هم تلاش کنند فطرت خداجوی انسان ها بیدار است و راه حق را در پیش می گیرند. اما باید توجه کنید که در ورود در رسانه ها و مقابله با تبلیغات و هجمه های دشمن بصورت چند نفره و با پشتیبانی از هم وارد گروه های مجازی شوید.  

وی یادآور شد: شهید آوینی به ما آموخت که انتظار در مبارزه  است پس از او اگر امیدی ما را زنده بدارد و مبارزه ما برای ظهور آخرین حجت حق است پس ما زنده نگه می‌دارد و روحیه می دهد، آینه تاریخ دست اهل حق است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha